„La cea de-a saptea
editie a BestAds, in shortlist au intrat 100 de lucrari, realizate de catre 31
de agentii de publicitate din Romania. Nominalizarile au fost grupate in opt
categorii: Spot TV, Print, Spot radio, Coloana sonora, Social media, Site,
Viral si Campanii. Scorul a fost strans,
la majoritatea sectiunilor existand diferente de doar cateva procente intre
ocupantii primelor locuri”, sustin organizatorii care au spus ca rezultatele au
fost desemnate in baza a 10. 000 de voturi.
Primul loc al
categoriei Spot TV a fost adjudecat de IQads – Gelozie, cu 12% din voturi, realizat de Next Advertising.
Pe locul 2 s-a
clasat, cu 11% din voturi, reclama Covrigi de Buzau – Genul care ia din
curiozitate ca n-a mai mancat fix din aia, semnata
Propaganda.
Pe locul 3, in
categoria spoturilor TV, cu 10%, din
voturi, s-a clasat reclama React si Vodafone – Masuri de prim ajutor, semnata de McCann Erickson.
Topul primelor 5
lucrari este completat, la egalitate, de Bergenbier nefiltrata – Fata, Leo Burnett si Orange – Love notes, Publicis, fiecare
detinand 8% din numarul voturilor.
Reclamele castigatoare la categoria „Print”
Cursa pentru primele
locurile s-a desfasurat aproximativ la fel de strans si la sectiunea „Print”.
Headvertising a
castigat prima pozitie cu lucrarea Paduri virgine, pentru WWF, cu 13%.
Cu un singur procent
mai jos, pe locul doi se afla Salvati copiii – Asculta-i sufletul, Oma Vision, ocupantul celui de-al treilea loc fiind Pepsi – Playlist, semnat Graffiti BBDO, cu
9%.
Podiumului ii
urmeaza, cu un numar egal de voturi (8%), Politia capitalei – Eyeless, Publicis si Dacia – Service 24/7, Graffiti BBDO.
Cele mai populare spoturi radio
„Spot radio” reprezinta
categoria cu cel mai polarizat clasament, Propaganda si Romania de Romania, pentru Radio Guerrilla
ocupand primul loc cu 41% din voturi.
Tot Propaganda si-a
adjudecat si pozitia urmatoare, cu lucrarea Rienergy – Taximetristi (11%).
Urmatoarele pozitii
corespund, cu un numar foarte apropiat de locuri, lucrarilor ING Bank – Fata, semnata CAP (8%), Salveaza vieti – Doneaza 2 euro,
Graffiti BBDO (7%) si Help Malin – Constientizeaza autisimul,
Mercury360 (7%).
Boromir si Bergenbier impart podiumul din categoria „Coloana sonora”
La polul opus
sectiunii anterioare se afla categoria Coloana
sonora, in cadrul careia primul loc este impartit de Boromir – Chitara, Propaganda si Bergenbier – Nefiltrata vs Fresh,
Leo Burnett,cele doua avand fiecare 12%.
Cu doua procente mai
jos, Odyssey ocupa a treia pozitie cu lucrarea Ai o dilema, pentru Dilema Veche.
Topul primelor cinci lucrari este completat de Orange – Love notes, Publicis si Pepsi – Si ieri si azi, Graffiti BBDO,
acestea detinand 10%, respectiv 8% din voturi.
„Romanii sunt destepti”, castigatori in „Social media”
Creatia ce ocupa
primul loc la sectiunea „Social media”
s-a distantat foarte mult de celelalte aflate in clasament. McCann Erickson a
castigat aceasta categorie cu lucrarea ROM – Romanii sunt destepti, detinand 36% din numarul voturilor. Aceasta este urmata de Undercloud – Teatru pe Facebook,
marca Propaganda, cu 21 de procente si de Pepsi – Da un refresh vietii urbane, Xplain, cu 7%.
La egalitate, cu 6%, se afla Ferrero Romania – Fresh Comedy,
HyperActive si Bergenbier – Nefiltrat vs Fresh,
iLeo.
Si in cazul
categoriei „Site-uri si micro site-uri”
lucrarea de pe primul loc si-a intrecut detasat concurentele.
Boromir – Imparte bucurii, Propaganda a
reusit sa acumuleze 29% din voturi.
Continuand
descrescator din punct de vedere ierarhic, pe locul doi se afla SOROS – Istoria comunismului,
Senior Interactive si Vodafone – Manager SRL, MRM Worldwide
Romania, detinand 17, respectiv 16 procente.
Ferrero Romania – Povestea Kinder Surprise, HyperActive si BAT – Fabrica de contrafacere,
Kaleidoscope vin in completarea primelor locuri, cu 13% si 9%.
La capitolul
viralizare, lucrurile au fost, de asemenea, destul de clare.
Delfini in Dambovita, lucrare realizata de
Propaganda, pentru Covrigii de Buzau, ocupa primul loc in sectiunea Viral cu 30% din voturile de pe aceasta
categorie.
Ii urmeaza EFIX – De la un cal putere in sus,
Odyssey, cu 22% si Anim’est – Iepurele, Ogilvy, cu 18%.
Headvertising si Leo
Burnett sunt agentiile ce semneaza urmatoarele doua creatii din clasament: Gazeta Sporturilor – Becali, rupe-o si pe asta! (11%) si Bergenbier – Nefiltrat vs Fresh
(9%).
In cadrul categoriei
ale carei rezultate au fost probabil cel mai asteptate, cursa pentru primele
pozitii s-a desfasurat foarte strans.
La categoria „Campanii”, doua campanii si-au
adjudecat primul loc Covrigi de Buzau si Tipologii de oameni cu care imparti
covrigii fara sa vrei, desi asta nu te deranjeaza cu nimic, realizata de Propaganda, alaturi de ROM – Romanii sunt destepti, McCann Erickson, ambele inregistrand 14% din voturile din categorie. Cele
2 sunt urmate de Pepsi – Si ieri si azi, Graffiti BBDO, WWF – Paduri virgine, Headvertising, ambele cu
13% si Radio Guerrilla – Romana de Romania,
Propaganda, cu 10%.
BestAds este singurul
festival online de publicitate din Romania, organizat de IQads inca din 2005.
La BestAds voteaza cel mai mare juriu de festival, format din membrii activi ai
comunitatii IQads, rezultand astfel topul celor mai indragite reclame romanesti
ale anului trecut.