Cresterea se bazeaza in mare parte pe veniturile obtinute din vanzarea spatiului publicitar pe ecranele TV amplasate in zonele de mare aglomeratie urbana, precum Piata Unirii, Lahovari, Razoare, Romaero Baneasa sau Dimitrie Cantemir.
„Orientarea afacerii noastre va fi catre vanzarea de spatiu pe panourile TV”, spune Dio Boaca, managing partner la Phoenix Media. Ecranele TV, recent intrate pe piata romaneasca de publicitate, reprezinta de fapt un nou canal media, si mai putin o extensie a outdoor-ului, crede el.
Perioadele cu cele mai multe solicitari de cumparare de spatiu sunt lunile de primavara, iunie, lunile de toamna si decembrie. „In perioada octombrie-noiembrie am vandut tot spatiul pe ecranele TV”, spune managerul.
Traficul lunar de persoane unice din zonele in care agentia a amplasat ecranele este de cel putin 1,35 milioane de persoane iar cea mai buna zona de amplasare a ecranelor TV s-a dovedit a fi Piata Unirii, conform unui studiu BrandBehaivour.
Acelasi studiu a aratat ca 62% din persoanele care trec prin zonele respective observa panourile TV iar 64% le gasesc agreabile.
„Prin studiile pe care le comandam dorim sa demonstram ca acest nou canal media nu este unul scump, ci dimpotriva”.
O campanie publicitara de o luna pe toate cele 5 ecrane TV din posestia Phoenix Media, cu un spot de 6 secunde si cu circa 14.000 de aparitii minime, costa de la 5.000 de euro in sus, spune Boaca.
Panourile TV au fost introduse pe piata romaneasca in 2005 de catre Phoenix Media iar in prezent exista si concurenti ai agentiei pe acest segment, printre ei numarandu-se Efect Media si Media Vision Plus.
Un ecran costa in jur de 120.000 de euro iar majoritatea sunt importate din Africa de Sud. Anul viitor, Phoenix Media va achizitiona aproximativ alte 10 astfel de ecrane investind 1,5 milioane de euro. Desi investitia este substantiala, Boaca estimeaza pentru 2007 o cifra de afaceri de 1,7 milioane de euro.
Agentia Phoenix Media vinde si spatiu pe panouri publicitare clasice amplasate in zone destinate unui public de nisa, precum caminele studentesti sau partiile de schi din Predeal sau Azuga.
Pe viitor, managementul agentiei nu mai intentioneaza sa amplaseze si in alte locatii astfel de panouri, ci incearca sa se concentreze pe canalul ercanelor TV.
In ceea ce priveste piata de outdoor, Dio Boaca estimeaza ca cifrele de afaceri ale vanzatorilor de spatiu publicitar stradal vor totaliza anul acesta circa 40 de milioane de euro, cu 33% mai mult decat anul trecut.