Statele membre ale Uniunii Europene vor aplica noua directiva in cel mult doi ani din momentul intrarii in vigoare.
Directiva aduce noi reglementari in publicitate, prin autorizarea inserarii unui produs in programele TV (product placement), in afara programelor pentru copii si de stiri. Spatiul publicitar va fi limitat la 12 minute pe ora, iar maximul de publicitate pe zi, care se ridica in prezent la 3 ore, nu va mai exista.
Directiva mai prevede ca emisiunile pentru copii, emisiunile de actualitate si cele de stiri sa nu fie intrerupte de spoturi publicitare la un interval mai mic de 30 de minute (fata de cel de 45 de minute din prezent).
Noua directiva europeana protejeaza fundamentele juridice ale „principiului tarii de origine” existente in vechea directiva. Furnizorii de continut audiovizual trebuie sa respecte normele stabilite in tarile unde sunt inregistrate companiile, nu in cele in care difuzeaza continutul audiovizual.
Directiva „Televiziunea fara frontiere” modifica vechile legi cu privire la publicitatea televizata in Europa, adoptate in 1997 si urmareste adaptarea cadrului de reglementare european la noile tehnologii de difuzare audiovizuala, Internet si digital.