De asemenea, 41% dintre utilizatorii romani de Internet sunt de parere ca emailurile directe sunt o modalitate adecvata prin care o marca sa comunice cu consumatorii sai.
Cu toate acestea, comunicarea prin intermediul emailului trebuie folosita cu prudenta, prea multe mesaje comerciale riscand sa fie percepute ca spam, potrivit aceluiasi studiu.
In acelasi timp, consumatorii romani nu considera formatele publicitare care revin cu insistenta, cum ar fi reclamele de tip pop-up sau reclamele interstitiale (n.r. cele care se deschid pe o pagina inaintea continutului solicitat), drept modalitati de comunicare adecvate.
Vezi cati internauti au cont pe Facebook
Studiu mai arata ca retelele sociale sunt populare in randul utilizatorilor de Internet din mediul urban, astfel ca 87% din respondentii studiului au un cont pe cel putin o retea sociala, iar dintre acestia 89% au cont de Facebook.
Astfel, prezenta marcilor in mediile sociale sunt bine primite de consumatori, acestea fiind recomandate de 40% dintre respondenti, prin impartasirea continutului.
In acest context dominat de online si social media, comunicarea devine bidirectionala, consumatorii avand un cuvant mult mai greu de spus decat in trecut.
„Reiese necesitatea unei schimbari la nivelul comunicarii, companiile fiind nevoite sa invete sa se deschida in fata consumatorilor, sa fie mai prietenoase, sa socializeze cu ei si sa ii asculte”, se arata intr-un comunicat de presa al Gfk.
De asemenea, femeile si elevii sau studentii reprezinta categoriile cele mai predispuse la acest tip de comportament, probabil datorita dorintei de socializare si comunicare mai pronuntate.
Promovarea marcilor, benevol
Mai mult decat atat, 40% dintre utilizatorii de Facebook se transforma in adevarati promotori ai marcilor prezente in aceasta retea. Acestora li s-a intamplat cel putin o data sa “dea mai departe” materiale pe care marcile le posteaza pe paginile lor.
Utilizatorilor de Internet le place sa se “imprieteneasca” cu marcile
care sunt prezente pe Facebook, aproape 2 treimi dintre cei care au cont
in Facebook devenind fani sau dand like cel putin unei marci din
reteaua sociala (63%).
Este notabil faptul ca aproape 30% dintre utilizatorii retelelor sociale au publicat de buna voie reclame pe profilul lor de Facebook si 35% au participat la discutii cu alte persoane din reteaua sociala despre diferite marci.
Cercetarea Gfk mai arata ca tendinta de a participa la evenimente organizate de marcile prezente in Facebook este mai mare pentru tinerii din intervalul de varsta 18-24 de ani si mai mica pentru cei din intervalul 25-34 de ani, cei din urma fiind probabil mult mai implicati in socializarea offline.
Apropierea dintre marci si utilizatorii retelei nu a ramas neobservata de fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, care a declarat recent, in cadrul Conferintei anuale F8, de la San Francisco, ca schimbarile aduse platformei vor transforma intreaga industrie, acestea avand rolul de a aduce brandurile si oamenii in aceeasi sfera.
Studiul a fost realizat online si este aplicat pe un esantion de 500 de respondenti, reprezentativ pentru populatia cu varste intre 15 si 55 de ani, utilizatori de Internet din mediul urban. IQads este un produs media dedicat industriei de comunicare din Romania.