Pe pozitia a doua in clasamentul realizat de AlfaCont MediaWatch s-a situat compania Unilever, cu 41,7 milioane de euro investiti in campanii de advertising, urmata de Kraft Foods, cu 36,06 milioane de euro, tot la rate card.
In Top 10 al acestor investitii, 9 din 10 jucatori provin din domeniul FMCG (industria bunurilor de consum), doar unul singur fiind furnizor de servicii.
In ultimele trei luni ale anului 2006, primii 10 investitori in publicitate au alocat peste 300 milioane de euro pentru campaniile de comunicare si promovare, potrivit publicatiei de afaceri Biz.
Produsele care se vand cel mai bine in aceasta perioada sunt bunurile de larg consum, alaturi de serviciile de transport sau telecomunicatii. In turism, pachetele pentru vacanta de iarna contribuie cu 70% la totalul vanzarilor pe ultimul trimestru.
De sarbatori, consumul mediu al romanilor creste cu circa o treime, fata de perioadele normale ale anului, a spus Andreei Mihai, director de marketing la Carrefour Romania. Printre tendintele caracteristice ale cumparatorilor se numara orientarea temporara catre categorii de produse alimentare superioare ca pret, depasirea bugetelor stabilite pentru cheltuieli, cresterea cumparaturilor de impuls sau amanarea pana in ultima clipa a cumparaturilor.
In ceea ce priveste tipurile de campanii dezvoltate in perioada sarbatorilor, „cele mai frecvente sunt cele de awareness, cele concentrate pe consolidarea imaginii (Coca-Cola, Vodafone) si cele promotionale, profitand de caracterul sezonier al produsului promovat (Dr. Oetker)”, a declarat Marilena Istratescu, senior account manager la Mercury360, citata de Biz.
Biz este o publicatie bilunara de afaceri, editata in Romania de grupul de presa Business Media Group.