Datele reunite ale
membrilor Asociatiei arata ca in prezent rata utilizarii de Internet
mobil se situeaza la 46% in Romania si este in continua
crestere. Aproape 60 % dintre utilizatorii de Internet mobil din tara
folosesc dispozitivele mobile pentru conectarea zilnica la Internet,
mediu in care petrec in medie 18 minute.
Chiar daca acest procent
este mai scazut decat in alte tari europene unde procentele de
conexiune zilnica ajung si pana la 80%, se estimeaza ca utilizarea
cotidiana a Internetului va creste pe masura ce tehnologiile mobile
vor fi folosite la scara larga.
“Si
in Romania canalele mobile devin esentiale pentru modul in care
brandurile si furnizorii de continut interactioneaza cu publicul”,
a declarat Maia Novolan, profesionist cu o experienta de peste 16 ani
in telecom marketing.
Chiar daca SMS-urile vor
reprezenta in continuare baza a peste trei sferturi din campaniile de
marketing mobil, cresteri semnificative vor avea aplicatiile mobile
si publicitatea mobila, avand in vedere potentialul Romaniei in ceea
ce priveste volumul de smartphone-uri din piata.
“Aplicatiile
pentru smartphone-uri vor contoriza anul acesta aproximativ 10% din
valoarea pietei de marketing mobil, incluzand in aceasta valoare si
costurile de productie, si costurile de comunicare pentru aceste
aplicatii”, a precizat Dan Virtopeanu,
specialist in aplicatii mobile.
In
prezent sunt in uz circa 5 milioane de
telefoane inteligente, iar vanzarile
vor creste, pe masura ce preturile smartphone-urilor vor scadea. Un
asemenea trend ascendent il vor urma si dezvoltarea aplicatiilor
mobile; cu toate ca 72% dintre utilizatorii
romani prefera sa descarce doar aplicatii gratuite, ratele de
download cresc constant, punand bazele unei platforme de marketing
mobil cu dezvoltare rapida. Advertiserii care sponsorizeaza asemenea
aplicatii sau creeaza aplicatii special dedicate promovarii unui
brand sau a unei campanii, sunt printre primii beneficiari ai acestei
extinderi.
Marketerii
sunt, asadar, optimisti in privinta potentialului pe care il promite
mediul mobil.
Asociatia de Marketing
Mobil din Romania anunta convocarea unei adunari generale in data de
25 iunie 2013, la care sunt invitati sa participe atat membrii
actuali, cat si reprezentanti ai companiilor direct implicate si
interesate de industria mobila, precum companiile specializate in
marketingul mobil si aplicatii pentru telefonul mobil, operatorii de
telefonie mobila, regiile de publicitate pe telefonul mobil,
publisherii in domenul mobil etc.
Astfel, Asociatia
isi propune sa-si extinda activitatea
in perioada imediat urmatoare, sa reuneasca tot mai multi jucatori
din piata de servicii corelate domeniului mobil, sa se implice in
dezvoltarea industriei locale, in asa fel incat sa aduca beneficii
atat pentru brandurile care folosesc
marketingul mobil, cat si pentru consumatori. De asemenea, Asociatia
isi propune afilierea la Mobile Marketing Association pentru a
beneficia de progresele implementate la nivel international in
domeniu.
Asociatia de Marketing
Mobil din Romania (Mobile Marketing Association Romania, pe scurt MMA
Romania) a fost infiintata in 2010, fiind prima si singura asociatie
profesionala din tara dedicata marketingului mobil.
Membrii
fondatori ai Asociatiei sunt reprezentanti ai companiilor
specializate in marketingul mobil si aplicatii pentru telefonul
mobil, ai operatorilor de telefonie mobila, ai regiilor de
publicitate pe telefonul mobil, ai publisherilor in domenul mobil.