In alte tari europene precum Spania, Polonia si Italia, piata de publicitate online a crescut in perioada mentionata cu 20%, 18% si respectiv 15%, potrivit sursei citate.
Totodata, in Marea Britanie piata de profil a raportat un avans de 10%, la fel ca si in Franta si Bulgaria, in timp ce in Ungaria a crescut cu 11%.
In primul semestru din 2009, veniturile din publicitatea online s-au ridicat in Romania la 25,5 mil. lei, piata inregistrand o scadere cu 25% fata de aceeasi perioada din 2008, pe fondul reducerii bugetelor de publicitate.
Piata a inceput sa-si revina insa din al doilea semestru al anului trecut, cand a inregistrat o crestere de 3% fata de aceeasi perioada din 2008, pana la 39,7 mil. lei.
Asociatia IAB Romania a fost creata in anul 2006 si reuneste cele mai importante companii din domeniul publicitatii pe Internet: regii de media, agentii de publicitate, furnizori de servicii in domeniul publicitatii online si publisheri autohtoni.