Studiul realizat de agentia Rogalski Grigoriu Public Relations se bazeaza pe un sondaj de opinie in randul jurnalistilor si al specialistilor de PR din 200 companii cu afaceri in Romania.
Fata de ierarhia anului trecut, se remarca intrarea industriei auto in top 3 al domeniilor expuse, cu o dublare a scorului de expunere de la 2,69 in 2008 la 4,42 in 2009.
Ca tendinta generala, majoritatea industriilor analizate – cu exceptia mai multor categorii din industria farmaceutica si medicala, FMCG si industria telecom care se dovedesc cele mai stabile in 2009 – se remarca prin cresteri ale scorurilor de expunere la crize mediatice.
Studiul realizat de Rogalski Grigoriu este completat de analiza impactului pe care criza economica incepe sa il imprime asupra comunicarii companiilor, investigand, pe baza raspunsurilor specialistilor in comunicare din top 200 companii din Romania, in ce masura strategiile de PR au suferit schimbari.
Astfel, aproape jumatate din specialistii de PR participanti la studiu (45%) au declarat ca in ultimele 6 luni s-au confruntat cu o situatie de criza de comunicare, insa doar 38,7% considera ca planurile de comunicare ale companiei din care fac parte au fost afectate de atitudinea presei fata de companiile respective.
In actualul context, 74% din participantii la studiu au declarat ca folosesc presa ca pe o sursa de informatii despre competitie, piata, economie si macroeconomie, care ii ajuta mai departe sa ofere consultanta strategica pentru management si realizarea sau ajustarea planului de comunicare.
Companiile mari din Romania declara ca sunt pregatite sa faca fata unor crize de comunicare, 74% dintre specialistii chestionati declarand ca au un kit de comunicare in situatie de criza, iar 45% spunand ca au participat la un training de comunicare de criza in ultimele 6 luni.
64,5% dintre specialistii de PR considera ca rolul PR-ului in luarea deciziilor de management a crescut in ultimele 6 luni.
Perioada de criza a adus cu sine modificari si in ceea ce priveste comunicarea interna – cel mai frecvent (in peste 70% dintre cazuri) fiind intalnita o crestere medie si mare a importantei acesteia.
In 2009, 73% dintre specialistii de PR din top 200 companii cu afaceri in Romania au declarat ca isi vor directiona eforturile pentru a obtine o mai mare vizibilitate in presa, in timp ce 23% declara ca se vor concentra pe masuri de natura sa ii protejeze fata de presa.
Studiul realizat in exclusivitate de Rogalski Grigoriu Public Relations in fiecare an isi propune sa identifice si sa analizeze din punct de vedere mediatic situatiile de criza de comunicare la care a asistat mediul de afaceri din Romania in anul precedent si sa ofere specialistilor in relatii publice un instrument pentru anticiparea si gestionarea unor situatii similare pentru anul in curs.
Rogalski Grigoriu Public Relations este o agentie specializata in managementul integrat al reputatiei organizatiilor si brandurilor. Creata ca o initiativa antreprenoriala a cinci parteneri – Dragos Grigoriu, Vlad Grigoriu, Eliza Rogalski, Simona Dan si Florina Varzariu, si avand acces la toate resursele de strategie, research, creatie, media si productie ale agentiei mama – Tempo, echipa Rogalski Grigoriu are experienta a zece ani de specializare in domeniul relatiilor publice.