Totodata, intervalul maxim la care puteau fi inserate reclame a fost scazut de la 45 la 30 de minute, in interiorul aceleiasi emisiuni TV. Aceasta masura afecteaza filmele, programele pentru copii si emisiunile informative.
„Aplicarea noilor reguli nu inseamna neaparat cresterea volumului de publicitate difuzat, insa va permite targetarea mai precisa a audientei”, a spus pentru DailyBusiness Laurentiu Ionete, director de vanzari Antena 1, estimand ca piata ar putea creste, datorita acestor noi masuri, cu 4-5%.
Televiziunile din Romania au incasat 800 milioane de euro la rate card in primul trimestru al anului, fata de 600 milioane euro, in primul trimestru din 2006, conform unor date publicate recent de agentia Media Investment. In ceea ce priveste valorile nete, mult mai mici datorita discount-urilor semnificative, televiziunea acopera circa 60% din piata, toata piata fiind estimata la 400 mil. euro pe anul trecut.
Oficialii UE au anuntat joi, dupa 18 luni de dezbateri, modificari ale regulilor de inserare a publicitatii la TV, eliminand plafonul maxim de 3 ore pe zi de reclame in programele TV.
Noile reguli pastreaza reglementarea prin care televiziunile din statele membre pot difuza maxim 12 minute de publicitate pe ora.
Regulile ar putea fi puse in aplicare pentru toate tarile membre, inclusiv Romania, incepand cu acest an, urmand ca statele sa aiba la dispozitie apoi doi ani pentru a-si adapta legile nationale. Regulile anterioare datau din 1989.
„Noi am cerut tot timpul ca publicitatea sa devina mai de calitate, si nu sa creasca in cantitate”, a spus, citat de presa internationala, Stephan Loerke, director general al World Federation of Advertisers (WFA). El a salutat noile masuri, spunand totodata ca „acest deziderat poate fi mai usor atins in viitor, noua directiva a UE semnificand un moment crucial pentru industrie”.
Printre noile prevederi se afla si cea care aproba plasarea de produse in cadrul emisiunilor (product placement). Astfel, directiva europeana aproba plasarea de produse in filme sau in programe televizate, inainte neexistand o reglementare in acest sens. Astfel de reclame, care trebuie semnalate ca atare inainte sau dupa momentul difuzarii, vor fi interzise doar in emisiunile pentru copii, si in timpul stirilor.
De asemenea, reglementarile prevad masuri de protectie pentru copii, incluzand si reguli ce interzic strict reclame la fast-food in timpul emisiunilor ce targeteaza copiii.
Reglementarile generale ale UE pot fi amendate de statele membre, care pot stabili reguli mai stricte daca doresc.
Televiziunile va trebui sa respecte doar regulile din tara de origine, nu si pe cele ale tarilor in care le sunt difuzate programele.
„Noul set de regulamente aduce la zi prevederile ce vor fi impuse televiziunilor din cadrul UE. Acestea vor proteja mai bine consumatorul lasand totodata o libertate mai mare furnizorilor de televiziune”, a spus Viviane Reding, membra a comisiei media a Uniunii Europene.