Previziunile apartin companiei News Outdoor, divizia de outdoor a News Corp., controlata de magnatul media Rupert Murdoch.
Piata globala de publicitate va ajunge, in 2008, la valoarea de 485,1 mld. dolari (358 miliarde euro), in crestere cu 5,7% fata de finalul anului trecut, cand a inregistrat valoarea de 458,6 mld. dolari (338 miliarde euro).
In Europa Centrala si de Est, anul acesta se asteapta o crestere cu 14%, pana la 31,2 miliarde de dolari (23 miliarde euro).
Alaturi de Europa Centrala si Est, celelalte regiuni in care se estimeaza cresteri asemanatoare sunt Asia-Pacific, Orientul Mijlociu si Africa de Nord. Aceasta crestere este pusa pe seama caracteristicilor existente pe pietele din aceste regiuni, piete care nu au ajuns inca la maturitate. Pentru America de Nord si Europa de Vest se estimeaza o crestere medie de doar 4% in urmatorii doi ani.
Internetul a batut outdoor-ul si se apropie de radio
Conform aceluiasi studiu, in ceea ce priveste canalele mass-media prin care mesajele publicitare ajung la consumatori, internetul atrage un interes tot mai mare. Astfel, pentru 2007, se asteapta ca sumele cheltuite pentru reclamele online sa creasca cu 28% la nivel global fata de anul trecut, pana la 31,3 miliarde de dolari (23 miliarde euro). Pentru anul 2008, valoarea acestora este estimata la 36,9 miliarde de dolari (27 miliarde euro), ceea ce ar reprezenta o crestere de 51% fata de 2006. Valoarea estimata pentru 2007 (31,1 miliarde dolari) reprezinta 7% din totalul cheltuielilor de pe piata mondiala de advertising.
Desi nu este inca foarte clar cum va functiona publicitatea online, se pare ca cea mai populara forma de publicitate va fi cea video,
conform studiului citat.
Pentru 2007, se estimeaza ca televiziunea (37%) si ziarele (29%) vor continua sa atraga cele mai importante sume din publicitate, dar internetul (7%), a depasit outdoor-ul (6%) si se apropie de cotele inregistrate de radio (8%) si reviste (13%).
Evolutia acestor doua medii de comunicare -internet si outdoor- in ceea ce priveste cresterea valorii sumelor atrase din publicitate este pusa pe de o parte pe seama comportamentului publicului care in timpul liber apeleaza la alte forme de distractie cum sunt internetul, jocurile video, telefonul mobil, iar pe de alta parte pe seama faptului ca oamenii isi petrec din ce in ce mai mult timp in afara casei.
Studiul a fost prezentat de Jason E. Senior, vice-CEO si COO News Outdoor Group, divizie a News Corporation, in cadrul evenimentului „Publicitatea out-of-home: Tendinte si provocari”, organizat joi de agentia Mediafax.