Mai multe agentii si-au reviziut deja previziunile anuale. Astfel, Carat (grupul Aegis Media) se asteapta la o diminuare cu 9,8%, Grupul M (WPP) la o scadere de 5,5%, iar ZenithOptimedia (Publicis) la 8,5% scadere.
Potrivit Idate, cu exceptia Internetului, toate celelalte canale de comunicare publicitara se confrunta cu o contractie a investitiilor, incepand de la -7,5% pentru televiziune la -11,4% si -11,6% pentru radio si presa scrisa.
In acest climat pesimist, singurul care progreseaza este web-ul, cu o crestere de 11,4% a investitiilor in publicitate, ceea ce inseamna 5 puncte procentuale in plus fata de cresterea inregistrata in 2008.
„In vreme ce web-ul a atras la nivel mondial mai putine investitii fata de radio, in 2007, acum s-a impus ca cel de-al treilea suport media, in urma televiziunii si a presei”, precizeaza Idate.
Institutul estimeaza ca „scaderea generalizata a pietei publicitare nu ar trebui sa se prelungeasca si in 2010”, an pentru care prevede o crestere de 3,2%.
Agentiile de publicitate mizeaza, si ele, pe o revenire in 2010. „Piata ar trebui sa profite si sa isi regaseasca tendintele de crestere la 4% in 2011 si 2012”, se arata in studiu.