Datele Alfacont au aratat o discrepanta majora intre valorile nete si cele brute ale pietei media locale. Daca netul indica pentru intreaga piata 625 mil. euro pana la sfarsitul anului, valorile la rate card se ridica pana la 7,9 miliarde de euro.
Televiziunile vor atrage venituri nete de 385 mil euro anul acesta, in crestere cu 20%.
Piata de print s-a ridicat 105 mil de euro net in 2007, iar anul acesta va ajunge la 138 mil euro, in crestere cu 30%, in timp ce radioul a raportat 30 mil euro in 2007, estimarile indicand si pentru acest segment o crestere de 30%, de pana la 39 mil. la sfarsitul lui 2008.
Segmentul OOH (out of home advertising) a inregistrat 38 milioane de euro in 2007, si va creste cu circa 27%, pana la 48 milioane de euro la sfarsitul acestui an.
Online-ul a atras venituri de 7,5 mil euro in 2007, si va raporta o crestere de aproximativ 50% anul acesta, pana la 14 mil euro, conform sursei citate.
Cinema-ul a incasat venituri de 0,9 milioane de euro din publicitate, in 2007, iar estimarile indica o crestere de circa 11%, pana la 1 milion de euro in 2008.
Piata locala de media a cunoscut un ritm de crestere constant in ultimii 3 ani, de 15-20%.
Datele Alfacont referitoare la evolutia pietei media locale au fost prezentate marti de catre presedintele onorific IAA Romania, Mihail Vartosu, in cadrul evenimentului Mediafax Talks About Advertising Measuring, desfasurat la Muzeul Taranului Roman.