- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Piata publicitatii din SUA va fi impulsionata de alegeri si de Jocurile Olimpice

26 Mar, 11:50 • Redactia DailyBusiness
Piata publicitatii din SUA a stagnat in 2007, inregistrand o crestere generala de doar 0,2%, insa analistii sunt de parere ca acest segment se va revigora in special datorita alegerilor prezidentiale si Jocurilor Olimpice.
Piata publicitatii din SUA va fi impulsionata de alegeri si de Jocurile Olimpice

Analistii estimeaza ca Jocurile Olimpice vor duce la o crestere de cateva puncte procentuale a pietei publicitatii pe toate pietele, in special pe cea asiatica, conform Wall Street Journal.

„Piata publicitatii din SUA, per total, a stagnat in 2007, inregistrand o crestere de doar 0,2%. Publicitatea pe Internet a crescut insa cu 15,9% anul trecut in SUA, pana la o valoare de 11,3 mld. dolari”, a declarat John Swallen, senior vice president al companiei de cercetare TNS Media Intelligence.

Publicitatea pe segmentul retelelor de televiziune a scazut cu 2%, pana la 22,43 mld.$, in timp ce pe segmentul televiziunilor prin cablu segmentul de publicitate a crescut cu 6,5%, pana la 17,84 mld.$. Cele mai slabe performante au fost inregistrate in SUA pe segmentul de publicitate in publicatii scrise (scadere cu 5,6%) si pe radio (scadere cu 3,5%).

Pe luna ianuarie, compania de cercetare TNS a estimat ca piata publicitatii a crescut cu 4,2% fata de aceeasi perioada a anului precedent.

Sase dintre cei mai mari 10 advertiseri si-au redus investitiile in publicitate in 2007. Acestea sunt General Motors, Time Warner, Ford, AT&T, Walt Disney si News Corp.

Cel mai mare investitor in publicitate din SUA a fost in 2007 Procter & Gamble, compania cheltuind 3,49 mld.$ in publicitate, in crestere cu 5,6% fata de 2006.

Urmărește Daily Business pe Google News