Analistii estimeaza ca Jocurile Olimpice vor duce la o crestere de cateva puncte procentuale a pietei publicitatii pe toate pietele, in special pe cea asiatica, conform Wall Street Journal.
„Piata publicitatii din SUA, per total, a stagnat in 2007, inregistrand o crestere de doar 0,2%. Publicitatea pe Internet a crescut insa cu 15,9% anul trecut in SUA, pana la o valoare de 11,3 mld. dolari”, a declarat John Swallen, senior vice president al companiei de cercetare TNS Media Intelligence.
Publicitatea pe segmentul retelelor de televiziune a scazut cu 2%, pana la 22,43 mld.$, in timp ce pe segmentul televiziunilor prin cablu segmentul de publicitate a crescut cu 6,5%, pana la 17,84 mld.$. Cele mai slabe performante au fost inregistrate in SUA pe segmentul de publicitate in publicatii scrise (scadere cu 5,6%) si pe radio (scadere cu 3,5%).
Pe luna ianuarie, compania de cercetare TNS a estimat ca piata publicitatii a crescut cu 4,2% fata de aceeasi perioada a anului precedent.
Sase dintre cei mai mari 10 advertiseri si-au redus investitiile in publicitate in 2007. Acestea sunt General Motors, Time Warner, Ford, AT&T, Walt Disney si News Corp.
Cel mai mare investitor in publicitate din SUA a fost in 2007 Procter & Gamble, compania cheltuind 3,49 mld.$ in publicitate, in crestere cu 5,6% fata de 2006.