Compania este prima care a construit, in 2004, o retea comerciala de televiziune cu circuit inchis (in-store TV) in Romania, Monopoly TV, si acopera aproximativ 95% din aceasta piata, conform propriilor estimari.
Monopoly TV a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de doua milioane euro, reprezentantii companiei estimand aproximativ 3 milioane de euro pentru 2007, in urma unor investitii totale de 2,5 mil. de euro in acest proiect.
Veniturile Monopoly TV sunt obtinute exclusiv din publicitatea vanduta si proiecte special implementate in spatiile comerciale unde functioneaza.
„Numarul de clienti variaza in functie de sezonul publicitar. La fel ca si in cazul celorlalte media, avem doua virfuri importante, perioada Pastelui si cea a Craciunului”, a declarat pentru DailyBusiness Dan Ionescu, reprezentant al Monopoly.
„In perioadele de varf avem simultan circa 50 de clienti si peste 70 de branduri care isi difuzeaza reclamele in sistem. Ca sa continuam paralela cu televiziunea si sistemul de indoor, Monopoly a reusit sa atraga, in ultima vreme, aproape toti jucatorii importanti din piata de publicitate”, a mai spus Ionescu, fara sa dea alte detalii despre clienti.
Reteau de televiziune digitala introdusa de Monopoly Media in Romania functioneaza in hipermarketuri (20 de magazine Billa, 7 Carrefour, 2 Cora, 23 Metro, 6 Real, 5 Kaufland), mall-uri (City Mall Bucuresti, Plaza Mall Bucuresti), farmacii (89 farmacii Sensiblu), banci (101 sucursale BRD Groupe Société Générale), fast-food-uri (45 restaurante McDonald’s si 5 restaurante KFC), aeroporturi (Aeroportul International „Henri Coanda” Bucuresti-Otopeni), baruri si pub-uri (peste 100 de locatii in Bucuresti), magazine (21 locatii Media Galaxy & Altex) si clinici medicale (40 din Bucuresti).
La ora actuala, Monopoly TV numara circa 50 de angajati, numarul lor variind in functie de ritmul de dezvoltare.
Un alt nume, care activeaza de putin timp pe piata televiziunilor cu circuit inchis din Romania, este TFM Group Software. Acesta a intrat pe piata in 2006, cu o investitie initiala de 3.000-4.000 de dolari si doi angajati. Veniturile inregistrate in momentul de fata se ridica la 2-3.000 lei pe luna si o cota de piata de sub 1%.
Oficialii TFM isi descriu publicul ca fiind „oricine doreste sa-si imbunatateasca veniturile cu reclame in spatiile pe care le detine”, estimand pentru anul viitor un numar de 20-30 de angajati, si o cifra de afaceri in crestere.
Un sistem de televiziune cu circuit inchis a functionat o perioada si in sistemul Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB), in urma unui contract pe care regia l-a semnat cu firma MLM Network, detinatoarea licentei si autoarea proiectului tehnic.
Aproximativ 55 de troleibuze au dispus de acest sistem de televiziune, prin care erau transmisestiri, informatii diverse si reclama.
Sistemul introdus pe troleibuzele RATB a functionat in perioada iunie 2005 – decembrie 2006 si a fost inchis din cauza unor divergente intre regia de transport si compania care furniza solutia video.