Dupa 21de zile de campanie, IPP a centralizat toate informatiile privind cheltuielile partidelor politice cu publicitatea electorala in presa scrisa si spoturile electorale din audio-vizual.
PNL a cheltuit cei mai multi bani in campanie, 1,18 milioane de euro, investind mai mult in publicitate in presa scrisa. Alianta PSD-PC este pe locul 2 in topul cheltuielilor cu aproape 990 de mii de euro. Studiul arata ca social-democratii au investit preponderent in reclamele din presa scrisa – peste 600.000 de euro.
PD-L se afla pe locul al treilea in topul cheltuielilor cu 875.000 de euro, doar in reclama pe TV investind circa 540 de mii de euro.
Astfel, principalele 3 partide politice au investit 3,04 milioane de euro in publicitatea din presa scrisa si spoturile electorale din audio-vizual.
Dupa primele doua saptamani de campanie, PNL investise 673.000 euro, pe locul doi, se afla Alianta PSD+PC, cu 642.000 euro, iar pe locul 3 s-a aflat PD-L, care a cheltuit pe campania electorala din mass-media 486.000 euro.
Sumele publicate de IPP reprezinta investitiile brute, calculate conform tarifelor furnizate de publicatii, cuprinzand si eventualele tarife speciale pentru publicitatea electorala. Monitorizarea s-a facut pe 21 cotidiane centrale, 119 de reviste si publicatii periodice, 15 posturi TV si 9 posturi de radio.
IPP urmeaza sa prezinte dupa terminarea campaniei rapoarte privind publicitatea electorala in presa centrala dar si locala, atat la nivel de partide, dar si defalcat, pe candidati.