- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

PR-istii dau vina pe mass-media pentru imaginea proasta a termenului de „relatii publice”

05 Jul, 10:59 • marian.rujoiu
Un numar de 42% dintre participantii la studiul European Communication Monitor 2011 considera ca termenul de "relatii publice" (PR) discrediteaza profesia, iar motivul ar putea fi imaginea proasta a termenului in mass-media.
PR-istii dau vina pe mass-media pentru imaginea proasta a termenului de relatii publice

Astfel, aproape jumatate dintre specialistii in comunicare mentioneaza conotatii negative ale perceptiei PR-ului in mass-media.

Drept consecinta, multi participanti la studiu prefera denumiri alternative, cum ar fi „comunicare corporativa” (68%), „comunicare strategica” (61%) si „managementul comunicarii” (56%).

In ceea ce priveste statutul departamentelor de comunicare, in Europa, puterea de influenta a functiei de comunicare a crescut, astfel ca in trei din patru organizatii este luata in serios de catre top management si are sanse sa joace un rol in planificarea strategiilor organizationale.

Studiul mai arata ca specialistii in comunicare au acces la top management, 18% dintre acestia fiind membri in consiliul de administratie si 60% fiind direct subordonati directorului executiv.

Dar aceasta putere ierarhica nu se reflecta neaparat si in relatiile cu celelalte functii din organizatie, respectiv colaborarea cu departamentele strategice interne este mai degraba insuficienta si doar o parte (48%) a specialistilor in comunicare considera ca departamentul lor produce active financiare pentru organizatie.

Cu toate acestea, functia comunicarii a trecut dincolo de simpla gestionare a relatiilor cu mass-media, astfel ca in opt din zece organizatii, departamentul de comunicare este responsabil de comunicarea cu o gama larga de audiente cheie, cum ar fi mass-media, consumatorii, angajatii, investitorii sau politicienii, se arata in studiul privind situatia relatiilor publice care vizeaza  43 de tari.

De asemenea, European Communication Monitor identifica doua tendinte relevante pentru urmatorii ani.

„Adaptarea la evolutia digitala si la reteaua de socializare” ramane cel mai important aspect conform unui procent de 55% dintre specialistii in comunicare.

Un procent de 44% dintre acestia au identificat „corelarea eforturilor de comunicare cu obiectivele de afaceri” ca fiind o provocare constanta pentru functia de comunicare.

„Consolidarea si mentinerea nivelului de incredere” a pierdut teren ca subiect de mare interes pentru practicienii din domeniul comunicarii, dar trebuie remarcat faptul ca 93% sustin ca vor sa imbunatateasca nivelul de incredere in organizatie si/sau marcile acesteia, nu in lideri sau in afaceri in general.

Noua editie a studiului European Communication Monitor, cel mai amplu studiu in domeniul relatiilor publice si al managementului comunicarii din lume, prezinta o imagine complexa a statutului profesiei.

Rezultatele studiului date publicitatii de Asociatia Europeana de Cercetare si Educatie in Relatii Publice (EUPRERA) si de Asociatia Europeana a Directorilor de Comunicare (EACD) arata ca majoritatea specialistilor in comunicare au o gama larga de responsabilitati si acces direct la top management.

Concluziile se bazeaza pe raspunsurile date de 2.209 specialisti in comunicare din 43 de tari.

Studiul anual este realizat de un grup de cercetare format din profesori care predau in universitati renumite din 11 tari, fiind condus de Profesorul Dr. Ansgar Zerfass, Germania.

In Romania, studiul a fost sprijiit Grayling, una dintre cele mai mari compani independenta de consultanta in relatii publice.

Urmărește Daily Business pe Google News