DailyBusiness.ro va propune o trecere in revista a celor mai mari conturi de media operate pe piata locala in 2010, in valori nete verificate cu importanti oameni din industrie.
„Este prima data cand observam o diferenta atat de mica intre conturi„, spun specialistii din agentiile de media.
Procter&Gamble (P&G) este, si anul acesta, cel mai mare investitor in publicitate din Romania. Brandurile din portofoliul companiei, ca Ariel, Tide, Head & Shoulders, Always sau Pampers, sunt sustinute in prezent cu un buget de media net estimat de specialisti la 15 milioane euro. Contul a scazut considerabil in volum anul acesta, in conditiile in care in urma cu 2-3 ani ajungea si la peste 20 milioane euro.
Potrivit celor mai recente date ale AlfaCont, firma care monitorizeaza investitiile brute (in functie de preturile de lista) ale advertiserilor locali, P&G este compania care a cheltuit in primele 5 luni ale anului cel mai mult pe publicitate, peste 122 milioane euro. Insa de la net la brut este o diferenta ca de la cer la pamant, rate-cardurile neavand nicio relevanta pe o piata „reglementata” puternic de discounturi.
Liderii pietei de telecom, Orange si Vodafone, opereaza in 2010 bugete apropiate, estimate in piata la 13 -15 milioane euro fiecare.
Pe langa campaniile pe TV, care „fura” grosul banilor, operatorii telecom directioneaza milioane de euro in outdoor, fiecare bugetand si cel putin 1 milion euro pentru Internet.
Contul de media al Unilever se ridica in 2010 la valori cuprinse intre 12 si 14 milioane euro. Proprietarul brandurilor Dero, Dove, Rexona, Rama sau Lipton a cheltuit si el mai cu masura fata de anii trecuti, cand opera bugete aproape de 20 milioane euro.
Rate-card-ul intocmit de AlfaCont plaseaza Unilever pe pozitia a doua in topul advertiserilor locali, cu investitii brute de 84,3 milioane euro in primele 5 luni ale anului.
Cosmote se apropie cu viteza de liderii telecomului, Orange si Vodafone. In 2010, compania are un buget de media estimat de specialisti la 12-13 milioane euro.
Datele AlfaCont pe primele 5 luni ale anului plaseaza Orange pe pozitia a treia in topul advertiserilor, cu cheltuieli brute de 76,9 milioane euro, iar Vodafone pe patru, cu rate-card-uri in valoare de 72,2 milioane euro.
Cosmote este plasat de Alfa Cont pe locul 7, cu un buget brut de publicitate care s-a ridicat la 58,7 milioane euro in ianuarie-mai 2010.