Cu toate ca premiile nu inseamna cresterea tarifelor agentiilor castigatoare, acestea fiind platite pentru creativitatea de care dau dovada, premiile stimuleaza creativitatea angajatilor. Ca urmare, premiile pot duce la evolutia pozitiva a agentiilor de publicitate in mai multe directii, relateaza NewsIn.
„Relatiile noastre sunt foarte bune cu toti clientii nostri. Premiile sunt, de fapt, desertul la o masa sau cafeaua de la sfarsit. Digeri mai bine”, a spus Bogdan Enoiu, managing director McCann Erickson. El a declarat ca s-a intamplat, pe parcursul anilor, ca unii clienti sa vina sa lucreze cu McCann fara pitch, in urma castigarii unor premii.
Potrivit lui Felix Tataru, directorul agentiei GMP, premiile determina anumiti clienti sa isi doreasca sa lucreze cu agentia, dar acestea nu reprezinta unicul criteriu de selectie.
„Un nou client te invita la pitch pentru ca prin premii considera ca suntem creativi, dar nu iti si da contul asa, pe ochi frumosi. Trebuie sa dovedesti ca i-ai inteles nevoia, ca vii cu o solutie creativa, dar si relevanta pentru obiectivele lui”, a afirmat Felix Tataru, citat de NewsIn.
Companiile romanesti de publicitate participa cu regularitate la editiile mai multor festivaluri.
Ad’Or este singurul festival autohton de creativitate, prima editie desfasurandu-se in 2000.
Festivalul AdPrint, ajuns la a 9-a editie, este organizat in Romania si premiaza cele mai creative printuri din Europa.
Festivalul Effie a aparut acum 40 de ani, in Statele Unite, iar de cinci ani, a fost preluat si in Romania.
Cannes Lions este unul dintre cele mai vechi si prestigioase festivaluri internationale de publicitate, care se afla la cea de-a 55-a editie.
Golden Drum exista de 14 ani, premiind creativitatea agentiilor din Europa Centrala si de Est.
Golden Hammer este Festivalul International al Tarilor Baltice care implineste noua ani in 2008.