Astfel, pozitia de lider in categoria quality este detinuta de cotidianul Romania libera, editat de Media Gamma Publishers.
Romania libera a avut, in medie, vanzari pe aparitie de 37.722 de exemplare in octombrie, in scadere fata de luna octombrie 2010, cand inregistra 40.233 de copii.
In noiembrie anul trecut, Romania libera a avut, in medie, vanzari pe aparitie de 37.238 de copii, fata de 40.527 in noiembrie 2010, iar in decembrie 36.388 de exemplare, fata de 41.986 in decembrie 2010.
In topul ziarelor quality urmeaza Adevarul, editat de Adevarul Digital Media. Astfel, Adevarul a inregistrat in luna octombrie 2011 o medie de vanzari de 27.762 de exemplare, in scadere comparativ cu luna octombrie 2010, cand inregistra o medie de vanzari de 89.479 de copii.
In luna noiembrie, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 24.708 exemplare, in scadere fata de aceeasi luna a anului 2010, cand afisa o medie de vanzari de 72.988 de copii. In ultima luna a anului trecut, media de vanzari a cotidianului Adevarul a fost de 26.633 de copii, comparativ cu 63.553 de copii reprezentand media de vanzari in decembrie 2010.
Pe pozitia a treia in clasament urmeaza Jurnalul National editat de trustul Intact. Astfel, in luna octombrie 2011, Jurnalul National a avut o medie de vanzari pe aparitie de 24.557 de exemplare (39.960 in octombrie 2010), pentru ca in luna urmatoare, media de vanzari sa creasca la 26.563 de exemplare (51.381 in noiembrie 2010) si sa scada la 21.227 de exemplare in decembrie 2011 (52.856 in decembrie 2010).
Cotidianul Evenimentul zilei, editat de Editura Evenimentul Zilei si Capital, ocupa pozitia a patra, in scadere fata de perioada similara a anului precedent. Astfel, pentru luna octombrie, Evenimentul zilei a avut o medie de vanzari pe aparitie de 15.076 de exemplare (18.301 in octombrie 2010), in noiembrie – 14.867 de exemplare (18.521 in 2010), iar in decembrie – 15.230 de exemplare (17.769 in decembrie 2010).
In randul tabloidelor, Click!, editat de Adevarul Digital Media, este lider de vanzari si a raportat, in octombrie 2011, o medie de vanzari de 153.403 exemplare (212.374 in octombrie 2010), in noiembrie, de 157.346 de exemplare (215.301 in noiembrie 2010) si in decembrie, de 153.031 de exemplare (198.978 in decembrie 2010).
Pe pozitia a doua in topul vanzarilor pe piata tabloidelor si a cotidianelor in general se situeaza Libertatea, publicatie editata de trustul Ringier Romania, ale carei vanzari au scazut comparativ cu perioada similara a anului 2010, respectiv o medie de 96.863 de exemplare pe aparitie in octombrie (131.612 in octombrie 2010), de 93.813 exemplare in noiembrie (127.793 in noiembrie 2010) si de 100.232 de exemplare in decembrie (121.304 in decembrie 2010).
Tabloidul CanCan a raportat, in octombrie 2011, o medie de vanzari de 34.908 exemplare (fata de 51.968 de exemplare in octombrie 2010), cu o scadere la 32.416 exemplare in noiembrie 2011 (fata de 50.466 de exemplare in noiembrie 2010) si cu o medie de 30.928 de exemplare vandute pe aparitie in luna decembrie (42.755 in decembrie 2010).
In ceea ce priveste cotidianele sportive, Gazeta Sporturilor, editata de de Convergent Media (parte a Grupului Intact), se incadreaza in trendul general, cu o medie de vanzari pentru luna octombrie de 33.796 de exemplare (39.443 in octombrie 2010), cu 33.336 de exemplare in noiembrie (41.176 in noiembrie 2010) si 32.769 de exemplare in decembrie (39.107 in decembrie 2010).
Pe acelasi segment, cotidianul sportiv Pro Sport, editat de Mediafax Group, a avut, in octombrie 2011, o medie de vanzari de 26.062 de copii (33.783 in octombrie 2010), pentru ca in noiembrie cotidianul sportiv sa inregistreze o medie de vanzari de 24.629 de exemplare (33.813 in noiembrie 2010), iar in decembrie, de 25.374 de exemplare (26.277 in decembrie 2010).
La capitolul publicatii financiare, cotidianul Ziarul Financiar, editat de Mediafax Group, a avut o medie lunara de vanzari pe aparitie, pentru octombrie 2011, de 11.726 de exemplare, pentru noiembrie, de 11.859 de copii si pentru decembrie, de 8.342 de exemplare.
Pe aceeasi tema puteti citi si:
Operatiunea „Supravietuirea”: Distribuitorii vand ziare straine in Romania si romanesti in strainatate
Nu mai avem ziare quality? Cum vede piata un specialist in branding