- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Preturi de la zero la sute de milioane de dolari. Cat au costat cele mai faimoase logo-uri

16 Aug, 14:47 • monica.manea
Unul dintre cei mai importanti pasi din strategia de branduire a unei companii este alegerea unui logo. Procesul necesita de cele mai multe ori timp, talent si foarte multi bani. Totusi, cateva dintre cele mai cunoscute branduri din lume n-au platit nimic pentru logo-ul lor, care a ajuns sa fie cunoscut azi la nivel mondial.
Preturi de la zero la sute de milioane de dolari. Cat au costat cele mai faimoase logo-uri

In timp ce unele
companii cheltuiesc milioane de dolari pentru creara si promovarea logo-ului, altele
fac asta pe bani marunti sau pe niciun ban. Un astfel de exemplu este cel al
Coca-Cola, care a costat zero dolari.

Faimosul logo al
producatorului de bauturi racoritoare Coca-Cola a fost creat in anul 1886 de
Frank M. Robinson, partener si contabil al fondatorului companiei. Potrivit site-ului
companiei, “Robinson a sugerat numele Coca-Cola, gandindu-se ca cei doi ‘C’ vor
arata bine intr-o reclama”, scrie Business Insider

El si-a dorit sa creeze un logo unic scriindu-l in stil spencerian, cunoscut formele de caligrafie caracteristice
timpului respectiv.

Google, este un alt
exemplu in acest sens. Logo-ul companiei a costat la fel de mult ca cel al
Coca-Cola, adica 0 dolari.

Cu toate ca faimosul
logo multicolor a suferit unele modificari de-a lungul timpului, designul
original a fost creat in 1988 de co-fondatorul Google, Sergey
Brin, cu ajutorul unui program de grafica gratuit.

Twitter si-a cumparat dreptul de utilizare a pasarii
albastre ca simbol al logo-ului sau cu doar 15 dolari. Acestea a fost cumparat
de pe site-ul uneia dintre cele mai mari agentii de fotografie din lume iStockphoto,
iar artistul care a desenat mica pasere a primit doar 6 dolari pentru opera sa.

Un alt logo cunoscut la nivel mondial si
achizitionat pe bani foarte putini este cel al companiei Nike. Acesta i-a costat pe cei de la Nike – 35 de dolari, in
1971, anul in care a fost achizitionat.

La cealalta extrema se afla logo-uri precum
cel al BBC care a costat peste 1,8 milioane de dolari.

Logo-ul BBC a fost creat in 1997, cand postul
britanic de stiri a trecut de la fonturile inclinate si pline de culoare la litere
simple incadrate in chenare de culoare inchisa.

Logo-ul Pepsi a costat peste 1 milion de
dolari
, cel al Jocurilor Olimpice din acest an a costat aproximativ 625.000 de
dolari, si probabil cel mai scump logo, cel al companiei BP (British Petroleum),
care a costat peste 210 milioane de dolari
.

Urmărește Daily Business pe Google News