Fata de prezidentialele din 2004, cand aparitiile pe Internet ale candidatilor erau ca si inexistente, anul acesta aproape fiecare candidat a simtit nevoia sa isi marcheze teritoriul online, observa Diana Dragomir, general managerul agentiei de comunicare politica online Inpolitics.
Iar candidatii de anul acesta nu se se mai limiteaza la un simplu site oficial. Retele sociale, blogurile si campanii publicitare prin Google au devenit instrumente de campanie, subliniaza Dragomir.
Prezidentiabilii au inceput sa traiasca in asa masura „revolutia” online-ului in goana dupa alegatori, incat posteaza parodii pe YouTube sau cloneaza site-uri ale contracandidatilor.
Potrivit directorului Inpolitics, investitiile in mediul digital pot acoperi pana la 10% din bugetul de campanie al unui candidat la prezidentialele de anul acesta.
„Este greu de apreciat, procentul variind de la un candidat la altul. Ar trebui sa stim bugetul total de campanie al fiecaruia, pentru a putea deduce procentul directionat catre online. Si este oarecum evident ca bugetele totale de campanie nu prea se fac publice. Daca ar fi sa indraznesc sa fac o estimare, as spune ca vorbim de 10%”, subliniaza sefa Inpolitics.
Alegerile prezidentiale vor avea loc pe 22 noiembrie si 6 decembrie. In cursa au intrat 12 de candidati, printre care actualul presedinte, Traian Basescu (PD-L), Mircea Geoana (PSD), Crin Antonescu (PNL), Sorin Oprescu (independent) sau Corneliu Vadim Tudor (PRM).
Inpolitics Media este o companie specializata partenera a grupului de comunicare online Kondiment.