Potrivit reprezentantilor SanomaWSOY, Taloussanomat este prima publicatie din Finlanda care va putea fi accesata doar de cititori online, si prima miscare de acest gen din Europa.
Mikael Pentikainen, director executiv al Sanomat, a afirmat ca decizia de a desfiinta editia printata a cotidianului Taloussanomat a fost, in cea mai mare masura, o alegere de business, avand in vedere ca stirile din mediul de afaceri vor migra in mod constant spre online.
Pentikainen a explicat ca in prezent, Taloussanomat inregistreaza de 5-6 ori mai multi cititori pe Internet decat pe print. In momentul de fata, cotidianul raporteaza pana la 80.000 de cititori ai editiei pe hartie si intre 270.000 si 280.000 de vizitatori ai site-ului, pe saptamana. Pana la sfarsitul lui 2008, Pentikainen estimeaza ca site-ul va inregistra pana la 400.000 de vizitatori pe saptamana.
„Sanomat crede in faptul ca piata de informatii business se misca online. Deja veniturile din advertisingul postat pe Internet au crescut cu 70%, ceea ce ne face sa avem incredere in viitorul acestei decizii”, a mai declarat Pentikainen.
In prezent, Taloussanomat numara 70 de angajati. Dupa trecerea in online, publicatia va pastra in jur de 50 dintre acestia, iar restul urmeaza sa fie mutati in redactiile altor publicatii detinute de SanomaWSOY in Finlanda.