Cel mai mare investitor in publicitate a ramas Procter & Gamble care a inregistrat cheltuieli brute cu serviciile media de 8,19 miliarde de dolari (6,55 miliarde de euro), aproape de doua ori mai mari decat ale Unilever, urmatorul din clasament, care a inregistrat o crestere de 21,9%, ajungand la 4,27 miliarde de dolari (3,41miliarde de euro).
Pentru ca o companie sa fie trecuta in topul 100 al „spenderilor de publicitate”, trebuie sa fie prezenta pe piata de publicitatea in trei continente si sa aiba un nivel minim de cheltuieli de 274 milioane de dolari (219,2 milioane de euro).
Procter & Gamble a avut o crestere a chletuilelilor de 2,6% fata de 17,6% din 2004 cand investitiile in publicitate au crescut datorita achizitiei Gillette.
Ritmul de crestere al investitiilor in publicitate inregistrat de companiile din topul mentionat a scazut fata de anul 2004, cand se ajunsese la o crestere de 12,1%. Scaderea se explica prin lipsa evenimentelor semnificative, cu rezonanta continentala sau mondiala, precum Olimpiadele, Campionatul European de fotbal sau alegerile prezidentiale.
Din cele 100 de companii aflate in top, 46 au sediul in SUA iar 48,2% din cheltuielile cu serviciile media au fost directionate catre aceasta tara in 2005, fata de 49,9% cat au fost in 2004. Europa a atras anul trecut 30,7% din totalul de cheltuieli al acestui grup de companii in timp ce Asia a atras 15,8%.
Categoriile de produse care au determinat cele mai mari investitii in media au fost automobilele (22,76 miliarde de dolari – 18,2 miliarde de euro), produsele de ingrijire personala (19,49 miliarde de dolari – 15,59 miliarde de euro), media si timp liber (11,03 miliarde de dolari – 8,82 miliarde de euro) si produsele alimentare (8,13 miliarde de dolari – 6,5 miliarde de euro).