In urma scaderii profitului, compania ar putea vinde divizia de carte, care a contribuit la aducerea Bertelsmann in top 5 al celor mai mari companii media din lume.
Hartmut Ostrowski, CEO-ul Bertelsmann, a spus ca vor fi luate in considerare toate optiunile pentru divizia de carte, inclusiv vanzarea acesteia, urmand ca o decizie finala sa fie luata pana la jumatatea lui 2009.
Thomas Rabe, CFO-ul companiei, a spus ca scaderea vanzarii de CD-uri si carti, dar si slabirea dolarului, au fost cauzele care au generat pierderi de 414 milioane de euro. Astfel, prioritatea companiei este sa vanda operatiunile diviziei de carte din America de Nord.
Oficialii companiei nu au declarat suma pe care se asteapta sa o obtina in urma vanzarii diviziei de carte. Aceasta a generat 13% din veniturile companiei din 2007, ajungand la circa 19 milioane de euro.
Rabe se asteapta ca anul acesta, profitul companiei sa fie cel putin dublu fata de 2007.
Grupul Bertelsmann a fost fondat in 1835 in Germania, iar in prezent detine 6 divizii, printre care editura Random House si grupul european RTL.