Cateva milioane de romani s-au inscris, de pe 15 septembrie si pana in prezent, in campania lansata de cel mai mare producator de vin din tara.
”Este promotia cu probabil cea mai mare notorietate in momentul de fata, acest lucru atragand si un numar foarte mare de participanti inca de la inceput. Premiile foarte mari si desfasurarea transparenta, cu trageri la sorti in direct (la OTV) si intrarea in posesia premiilor la fel, a reusit sa sporeasca increderea astfel incat promotia noastra sa fie mai eficienta decat una normala”, a declarat directorul de marketing al Murfatlar, Daniel Negrescu, pentru DailyBusiness.ro.
Potrivit reprezentantilor companiei, campania a generat, din pacate, si tentative de fraudare, in conditiile in care premiile se revendica pe baza unor SMS-uri.
”Ca la orice promotie, exista tentative de fraudare. Stim ca exista, dar nu se poate castiga cu acele timbre furate din magazin. Pentru validarea premiului, timbrul trebule sa fie impreuna cu ambalajul promotional”, a explicat Daniel Negrescu.
Productie record in acest an
Murfatlar a inregistrat in aceasta toamna o productie record de vin, de 30 mil. litri, in crestere cu 37% fata de cea de anul trecut. Cea mai mare parte din productie o reprezinta vinul alb (21 mil.litri), iar restul vin rosu (9 mil.litri).
Potrivit companiei, cresterea productiei se datoreaza procesului de reintinerire a vitei de vie. Murfatlar a investit in ultimii ani 4,1 mil.euro in replantarea a 335 hectare de vita de vie de soiuri rosii, Feteasca Neagra, Pinot Noir si Merlot. Pana in 2014, compania intentioneaza replantarea a circa 60% din suprafata actuala. Murfatlar Romania administreaza in prezent aproximativ 3.000 hectare.
Potrivit studiilor companiei de piata MEMBR, Murfatlar este cel mai mare producator si comerciant de vinuri din Romania. Cota de piata cantitativa a Murfatlar a crescut cu 3 puncte procentuale fata de aceeasi perioada a anului trecut, fiind producatorul cu cea mai mare crestere din industrie.
Murfatlar Romania estimeaza ca va incheia anul 2009 cu o cifra de afaceri de peste 170 mil lei, in crestere cu cateva procente fata de anul trecut.
Piata vinurilor din Romania este estimata in acest an la aproape 450 mil. euro, fata de 500 de milioane de euro in 2008, potrivit datelor producatorilor. Principalii competitori din piata interna de profil ai Murfatlar sunt Jidvei, Cotnari, Vincon Vrancea si Recas.
Cea mai mare crestere de vanzari, in acest an, au inregistrat-o vinurile la 0,75 litri, de 27%, trend care se va pastra, conform specialistilor, si anul viitor. In Romania, consumul mediu anual de vin este de circa 30 de litri pe cap de locuitor. La nivel mondial, Franta este principala tara consumatoare de vin din lume, cu 55 de litri pe cap de locuitor.