Protocolul – elaborat de UAPR si semnat de majoritatea agentiilor membre, functioneaza ca un angajament de bune practici prin care cele 27 de agentii care au aderat convin sa isi insuseasca, sa urmeze si sa promoveze prevederile si recomandarile ghidului de pitch, cum ar fi existenta a maxim 6 agentii pe lista de inceput si a 3-4 pe lista scurta, livrarea unui brief clar, a unor criterii precise de evaluare sau stabilirea unui desfasurator temporal si a unor sesiuni de debriefing.
Potrivit protocolului, agentiile membre trebuie sa anunte conducerea UAPR, de fiecare data cand sunt invitate la un pitch care incalca aceste recomandari si sa propuna clientilor incheierea unui acord de confidentialitate, mai ales in cazurile in care se pune problema protejarii drepturilor de autor.
In ceea ce priveste obligatiile UAPR-ului, acesta se angajeaza sa intervina atat in situatiile in care agentiile reclama nerespectarea de catre clienti a principiilor din ghidul de pitch cat si in cazurile in care agentiile se abat de la responsabilitatile asumate prin semnarea protocolului.
Protocolul ia in considerare si problema comisionului de pitch, recunoscand, la fel ca si Ghidul de pitch, legitimitatea acestuia. Articolul 5 al documentului stipuleaza necesitatea pitch fee-ului (comision de licitatie – n.r.) in anumite cazuri si propune ca acesta sa aiba o valoare fixa de 4.000 lei (950 euro).
UAPR recomanda agentiilor sa solicite aceasta taxa in conditiile in care sunt invitate sa participe la pitch-uri cu mai mult de 5 agentii sau atunci cand proiectul implica costuri si resurse deosebite.