In acest sens, Consiliul de
Administratie a decis anularea procedurii de licitatie pentru
achizitionarea serviciilor de gestionare si vanzare a spatiului
publicitar al Televiziunii Romane si crearea unei comisii care sa
pregateasca un proiect in vederea infiintarii unei regii cu capital
100% TVR.
„European Broadcasting Union (EBU)
recomanda, de altfel, vanzarea spatiului de publicitate prin
intermediul unei regii proprii, care sa functioneze autonom, dupa
regulile pietei. Multe dintre televiziunile publice din Europa,
precum cele din Italia, Austria, Germania sau Belgia, au regii
proprii de vanzare a spatiului de publicitate”, se spune in
comunicatul TVR.
Din octombrie 2011, de vanzarea
spatiului de publicitate se ocupa Directia de Marketing si Vanzari a
TVR, dupa ce, pe 27 septembrie 2011, Consiliul de Administratie al
TVR a decis renuntarea la contractul cu regia Splendid Media.
„TVR are de recuperat de la
Splendid Media, care a gestionat vanzarea spatiului de publicitate la
televiziunea publica pana in anul 2011, 29.704.563 de lei. Suma
reprezinta contravaloarea facturilor fiscale, la care se adauga
penalitatile, conform contractului de cesionare a gestionarii
spatiului de publicitate semnat intre cele doua parti la data de 25
martie 2009”, precizeaza TVR.
Potrivit sursei citate membrii CA au
hotarat ca la urmatoarea sedinta, dupa analizarea unei note de
fundamentare prezentate de Departamentul Sport si Directia Economica,
sa decida oportunitatea achizitionarii drepturilor de difuzare pentru
UEFA Champions League si Supercupa Europei pentru perioada 2012-2015.
Aceste hotarari au fost adoptate
cu unanimitate de voturi.