Companiile de telecom au investit cel mai mult in aceasta piata, potrivit unui studiu realizat de IAB Romania si PwC.
Investitia telecomului in online in a acest prim semestru a fost de 3,91 de milioane de lei, pe locul al doilea situandu-se companiile auto cu 3,34 milioane de lei, iar pe locul trei, domeniul financiar cu investitii de 2, 82 milioane lei.
“Aceasta crestere este o veste foarte buna pentru mediul online avand in vedere situatia economica actuala. Din 2007 de cand realizam acest studiu am inregistrat o cifra mai mare doar in cel de al doilea semestru al anului 2011, cand bugetul publicitatii online era de 48,1 milioane lei”, spune Roxana Bandila, director PwC.
In ceea ce priveste tipul preferat de publicitate online, formatele embed continua sa detina suprematia fiind urmate de formatele interuptive si continutul sponsorizat.
Numarul de companii care raporteaza pentru ROADS a ramas constant anul acesta – aceleasi 22 de companii contibuind la evaluarea pietei de publicitate online din punct de vedere valoric.
Studiul derulat de IAB Romania si PwC structureaza investitiile in publicitatea online din Romania in functie de formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe internet, precum si in functie de lunile din fiecare semestru pentru determinarea sezonalitatii.
Urmatoarea editie a studiului realizat de IAB Romania si PwC va demara culegerea de date la inceputul anului 2013. Studiul va fi publicat in continuare semestrial, prezentand rezultatele din semestrul anterior, furnizand astfel de doua ori pe an cifre actualizate privind evolutia pietei de publicitate online in Romania.