Din totalul de 6,43 de miliarde de dolari alocati
pentru publicitatea pe dispozitivele mobile la nivel mondial in 2012, aproximativ
2,3 miliarde de dolari merg catre piata din Statele Unite, potrivit unui studiu
eMarketer, citat de AFP.
Astfel Japonia pierde pozitia de lider din
topul tarilor care atrag cei mai multi bani din publicitatea pe dispozitivele
mobile.
„Piata de publicitate pe dispozitive
mobile este mai matura in Japonia, fapt care conduce la o crestere mai putin
semnificativa decat cea de pe piata nord-americana”, se arata in studiul
citat.
Publicitatea pe dispozitivele mobile din
Japonia va creste cu 27,2%, pana la 1,74 miliarde de dolari, in 2012, fata de un
plus de 35,4%, cat inregistra in 2011.
Dispozitivele mobile constituie sectorul cu
cea mai rapida dezvoltare in privinta vanzarilor de publicitate. Insa, publicitatea
din aceasta categorie reprezinta inca o parte foarte mica din veniturile
globale din publicitate, mai putin de 1 procent din total.
„Va
trebui sa treaca mult timp pana cand publicitatea pe dispozitive mobile sa
ajunga mediile traditionale, precum televiziunea, presa scrisa si internetul”,
sutin cei de la eMarketer.
In timp ce publicitatea pe dispozitivele mobile
din regiunea Asia-Pacific ar reprezenta 2,56 miliarde de dolari, America de
Nord se apropie de 2,4 miliarde de dolari, in timp ce veniturile din
publicitatea pe dispozitive mobile in Europa de vest ajung la doar 1,3 miliarde
de dolari.
Un alt studiu, emis miercuri, arata ca publicitatea
pe internet va cunoaste o crestere de 21% in 2012, pana la 107,3 miliarde de
dolari. Internetul va atrage astfel mai mult de o cincime din sumele alocate
publicitatii la nivel mondial (505 miliarde de dolari – o crestere de 5%).
Si in privinta publicitatii pe internet,
Statele Unite ale Americii ocupa primul loc, cu 39,5 miliarde de dolari, in
timp ce Japonia se situeaza pe pozitia a doua, cu 9,6 miliarde de dolari, iar
China pe locul al treilea, cu 7,36 miliarde de dolari. Insa este de asteptat
ca, in 2014, China sa intreaca Japonia in privinta veniturilor atrase din
publicitatea pe internet.