Ofertele de publicitate pe masini au devenit atat de populare in SUA, incat posesorii autovehiculelor au anumite restrictii, relateaza NewsIn citand publicatia americana. Ei trebuie, spre exemplu, sa parcheze masinile pe strada, si nu in garaje, sa nu injure, sa nu fumeze la volan si sa nu aiba in masina produse ale firmelor concurente.
Contractele de publicitate pe masini sunt intermediate de agentii de publicitate, iar soferii primesc in schimb masini gratuite sau sume cuprinse intre 500 si 800 de dolari lunar.
Directorul agentiei FreeCar Media, Drew Livingston, a declarat ca detine o baza de date peste un milion de posesori de masini care sunt de acord sa isi plaseze publicitate pe masinile lor. „O companie precum Procter&Gamble vine la noi si ne spune: ‘Avem un nou produs de la Tide si targetul nostru sunt mamele casnice cu doi sau mai multi copii care locuiesc in 20 de zone demografice’. Credem ca atunci cand poti inveli masina unei mame, care merge la intalnirile cu parintii de la scoala sau la sala de gimnastica, brandul promovat este acceptat in cercul ei social”, a explicat, pentru „The New York Times”, directorul agentiei de publicitate FreeCar Media, Drew Livingston.
Publicitatea pe masini este prezenta, intr-o forma incipienta, si in Romania. Compania ColantAuto activeaza in Bucuresti, iar alte firme acopera orase precum Cluj sau Oradea.