Dintre respondentii chestionarului realizat de Forrester Research, 79% considera ca reclamele primite pe telefonul mobil sunt „iritante” si numai 3% declara ca au incredere in textele de acest gen.
Consumatorii nu accepta cu usurinta ideea de a primi reclame prin intermediul unui obiect atat de personal cum este telefonul mobil, considera Christine Spivey Overby, analist la Forrester Research.
In opinia ei, ultimele generatii au fost obisnuite cu intreruperile din timpul emisiunilor la televizor, ceea ce a creat deja o repulsie pentru genul acesta de interventii publicitare.
Spivey Overby considera ca marketerii ar trebui sa foloseasca metode diferite de publicitate pentru a nu deranja consumatorul si pentru a-i atrage atentia.
Dupa cum spune analista de la Forrester, exista trei mijloace prin care marketerii pot folosi mediul de telefonie mobila: prin mesaje text, oferind cupoane si coduri scurte, prin bannere pe browserul de Internet mobil si prin aplicatii si continut personalizat (jocuri sponsorizate).
Cea mai folosita metoda este cea a mesajelor text in prezent, cu toate ca este mult mai putin interactiva decat jocurile sponsorizate, de exemplu.
Sfaturile pe care analistii Forrester le ofera marketerilor sunt sa scurteze cat mai mult mesajul publicitar si sa foloseasca cu atentie metodele de identificare a audientei si de masurare a eficientei reclamelor.
Astfel, ar trebui ca marketerii sa identifice punctual persoanele care vor fi cel mai probabil interesate de reclamele respective.
Un exemplu pozitiv de campanie de publicitate mobila este seria de filme video scurte pe mobil realizate de Fox si sponsorizate de Toyota prin brandul sau Yaris. Analista de la Forrester considera ca reclamele Fox sunt bine structurate, de lungime mica si eficiente.
Studiul Forrester arata ca, in ciuda perceptiei negative asupra publicitatii prin telefonie mobila, campaniile bine targetate si cu un grad inalt de interactivitate au succes.
Un exemplu este dat prin campania unei bacanii din Cambridge, care inlocuia programul de carduri de loialitate cu un program sustinut prin telefonia mobila. Campania a avut o eficienta de 82% (clienti care au schimbat programul vechi cu cel nou).
Marketerii nu pot ignora acest nou canal de comunicare iar anul acesta va fi un an de explorare pentru marii advertiseri, considera Spivey Overby.
Compania de comunicatii Sprint a fost, incepand cu toamna anului 2006, primul furnizor de telefonie mobila din SUA care a oferit spatiu publicitar pe acest canal de comunicare. Reclamele pot fi astfel vazute pe prima pagina de Internet accesata prin intermediul telefonului mobil.
Saptamana trecuta reprezentantii companiei Verizon Wireless au anuntat ca vor oferi la randul lor servicii de publicitate mobila, devenind astfel al doilea jucator pe piata vanzatorilor de spatiu publicitar pe acest mediu.
Cheltuielile cu marketingul mobil au fost in 2005 de 45 de milioane de dolari (36 milioane de euro) iar in 2006 se estimeaza o suma de 150 de milioane de dolari (118,5 milioane de euro).
Pana in 2009 piata nord-americana va creste pana la 1,3 milarde de dolari (1,04 miliarde de euro), conform firmei de cercetare de piata nord-americane Ovum.