Zenith Optimedia a publicat raportul „UK Television Forecasts”, in care face previziunii referitoare la publicitatea pe mediile TV britanice pana in 2012.
Publicitatea pe TV in Marea Britanie a ajuns, in ceea ce priveste costurile, la cea mai mica valoare din 1995 incoace. Daca se ia in calcul si rata inflatiei, publicitatea este in prezent la fel de ieftina ca in anul 1980.
Agentia anticipeaza ca publicitatea TV in Marea Britania va inceta sa mai scada anul acesta. Pentru 2008, se estimeaza o crestere modesta, de 2%. Piata de publicitate TV va avea un ritm de crestere de aproximativ 1%-2% pe an pana in 2012 – desi cota TV-ului din totalul pietei de publicitate (27% in 2006) va scadea pana la 22% peste cinci ani.
Conform raportului, televizoarele din gospodariile britanice vor fi in intregime digitale pana in anul 2010, mai devreme cu doi ani decat estimarile initiale.
In raport se mai analizeaza si cifrele de afaceri ale canalelor digitale detinute de cele cinci posturi TV clasice, cu transmisie analoga. Astfel, in cazul posturilor Channel 4 si 5, cresterile versiunilor digitale compenseaza scaderile inregistrate de posturile clasice. In schimb, cele trei canale digitale ITV nu reusesc sa compenseze declinul variantei clasice ITV1.
Zenith Optimedia anticipeaza ca industria mondiala de publicitate isi va mari profiturile in 2008, mai ales de pe urma evenimentelor sportive de anvergura, cum ar fi Jocurile Olimpice, dar si in urma organizarii de alegeri prezidentiale din Statele Unite.