Conform studiului PwC, citat de NewsIn, Internetul va fi principala cale de acces a publicului spre informatie, divertisment si media, ceea ce va duce la cresterea competitiei intre operatorii de cablu si cei de telefonie, insa cea mai rapida crestere o va inregistra piata de wireless.
Popularizarea crescuta a Internetului va duce la dezvoltarea publicitatii in acest mediu, prin reclame pe site-uri, mesaje pe e-mail sau interventii platite pe motoarele de cautare.
Astfel, piata publicitatii pe Internet va inregistra, in America de Nord, de exemplu, o crestere de aproximativ 20% pe an, ceea ce va duce la incasari de peste 3 miliarde de dolari in 2012 (circa 2,4 mld. euro, la cursul de azi), fata de 1,2 miliarde dolari in 2007 (circa 950 mil. euro).
Si televiziunea se va dezvolta odata cu trecerea la tehnologii avansate de propagare si in principal la digitalizarea transmisiei. Piata reclamelor va incasa mai mult in special datorita popularizarii televiziunii mobile si a programelor specializate, care vor difuza spoturi publicitare specializate. Consumatorii vor fi bombardati cu reclame pe telefoanele mobile, chiar daca nu isi instaleaza televiziune mobila, arata studiul PwC.
Un mediu bun de promovare vor ramane si ziarele si site-urile de stiri. In Europa si Orientul Mijlociu, zone care formeaza si in prezent cea mai mare piata de stiri, se vor cheltui, in 2012, peste 83 miliarde de dolari (66 mld. euro) pentru accesul la stiri, fata de 72 miliarde in 2007 (57 mld. euro), ducand si la popularizarea reclamelor din pubicatiile si de pe site-urile specializate.
Referitor la piata reclamelor stradale, studiul PWC arata ca aceasta se va dezvolta mai ales prin tehnologizare. Un panou digital care schimba anunturi la fiecare 10 secunde genereaza profituri de pana la 20 de ori mai mari decat panourile publicitare obisnuite. In ultimii ani, aproximativ 500 de astfel de panouri au fost instalate in SUA si se preconizeaza ca, pana in 2012, vor fi instalate peste 500.000.
La nivel mondial, profiturile din abonamente la radiouri prin satelit se vor dubla in urmatorii 4 ani, de la 2,5 miliarde de dolari (2 mld. euro), in 2007, la 4,9 miliarde de dolari (3.9 mld. euro), in 2012.
Potrivit studiului mentionat, cea mai slaba crestere si cea care influenteaza cel mai putin piata de advertising este domeniul literaturii de specialitate. Cartile vor avea mai putina cautare, aceasta piata fiind revitalizata sensibil prin folosirea mediului electronic si a celui audio.