Piata locala va fi cea de-a treia cea mai dinamica din regiunea Europei Centrale si de Est, dupa cea a Turciei (cu o rata medie anuala de crestere de 13%) si a Rusiei (9,3%).
Cresterea pietei locale de media se va situa peste rata medie anuala de crestere a intregii regiuni (8,3%), avand chiar un ritm dublu de crestere fata de ritmul mediu anual de crestere al regiunii EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa) ? 4,6%. Cele mai mari trei piete media din Europa Centrala si de Est in 2014, vor fi cele ale Rusiei (25,6 miliarde dolari), Poloniei (10,9 miliarde dolari) si Turciei (9,7 miliarde dolari).
Cel mai dinamic segment de piata va fi cel al accesului la internet, cheltuielile pentru accesul la Internet in Romania urmand sa se dubleze pana in 2014, de la 810 milioane dolari in 2009 la 1,6 miliarde dolari.
Cheltuielile de publicitate vor cunoaste de asemenea un avans semnificativ in Romania, ajungand de la 417 milioane dolari in 2009 la 747 milioane dolari in 2014.
In schimb, cheltuielile facute de consumatorii finali pentru servicii de media si divertisment, excluzand cheltuielile pentru accesul la Internet, vor inregistra un ritm lent de crestere in perioada analizata de raportul PwC, acestea avand o rata medie anuala de crestere de 1,9%, ajungand la o valoare de 1,15 miliarde dolari, fata de 1,05 miliarde dolari in 2009.
Raportul PricewaterhouseCoopers Global Entertainment & Media Outlook 2010-2014, aflat la cea de de-a 11-a editie anuala, contine o analiza detaliata si prognoze pentru 13 segmente majore de piata din patru regiuni de pe glob: America de Nord (SUA, Canada), EMEA (Europa, Orientul Mijlociu si Africa), Asia Pacific si America Latina.
PricewaterhouseCoopers ofera servicii de audit financiar, consultanta fiscala si consultanta pentru afaceri prin cei peste 163.000 de angajati ai firmei din 151 de tari.