„Uzura difuzarii, limitarea publicitatii si aparitia unor noi mijloace media reprezinta factori care explica nivelul scazut de crestere inregistrata de presa de divertisment din lume”, arata studiul dat publicitatii cu ocazia unei dezbateri organizate de Asociatia pentru Promovarea Presei de Divertisment (APPM), si citat de NewsIn.
Situatia difera in functie de zonele geografice. Rata anuala de crestere in Europa de Vest este de 2,5%, in Statele Unite de 3,8%, iar in tarile emergente (Rusia, China, India, Brazilia) – de 9,2%. In Europa de Vest, cresterea in sectorul presei de divertisment va fi datorata suporturilor digitale.
Publicitatea din paginile electronice ale revistelor va inregistra o majorare de 44,2% intre anii 2008 si 2012, dar va reprezenta numai 8% din profitul din publicitate in 2012.
Studiul a fost realizat pe un esantion de 5.000 de clienti din lume. 60% dintre acestia sunt interesati de citirea articolelor pe Internet, desi prefera in continuare varianta tiparita. In plus, mai mult de jumatate dintre persoanele intervievate considera ca in urmatorii 5 ani, vor petrece din ce in ce mai putin timp citind reviste in varianta tiparita, si din ce in ce mai mult citindu-le pe suporturi digitale (e-paper, telefonul mobil, GPS).
Intrebati cat sunt dispusi sa plateasca pentru a avea acces online la o revista, intervievatii au raspuns ca pretul ar trebui sa fie mai mic decat cel al variantei tiparite. In acest context, PriceWaterhouseCoopers subliniaza ca una dintre mizele principale in anii urmatori il va reprezenta rentabilizarea acestor noi activitati.