Veniturile din advertisingul la rate card (inainte de aplicarea discountului) obtinute de cele mai importante noua posturi de radio romanesti, in intervalul ianuarie-octombrie 2007, se ridica la 87 milioane de euro, potrivit agentiei de monitorizare a publicitatii Alfa Cont, informeaza NewsIn.
Cu toate ca veniturile publicitare au crescut cu aproape 30% in primele zece luni ale anului, spoturile publicitare difuzate in acest interval de principalele posturi de radio au scazut cu 10%, la circa 396.000 de spoturi.
Primele trei pozitii in clasamenrul radiourilor cu cele mai mari venituri din publicitate la rate card, in primele zece luni ale 2007, sunt ocupate de Kiss FM, cu aproximativ 27 milioane de euro si o cota de piata de peste 30%, Radio 21 cu circa 19 milioane de euro si o cota de piata de 22% si Europa FM cu 18,4 milioane de euro si o cota de piata care sare de 21%.
Agentiile de media din Romania estimeaza ca veniturilor din publicitate obtinute de posturile de radio, in tot anul 2007, vor fi de circa 20 si 30 de milioane de euro.
Potrivit Zenith Media, piata de publicitate radio la net din Romania se ridica la peste 22 milioane de euro. „Potrivit estimarilor Zenith Media, piata de publicitate radio, la net, in 2007, este de 33,6 milioane de dolari (peste 22 de milioane de euro – n.red.), in crestere cu 20% fata de 2006. Pentru 2008 estimam o crestere de 22%”, a declarat Cristi Parvan, directorul de cercetare si online media manager la Zenith Media.
Starcom estimeaza venituri nete publicitare ale radiourilor la circa 25 de milioane de euro, in 2007, si o crestere asemanatoare, de 30-35% si pentru 2008.
Agentia Media Direction estimeaza venituri din publicitate la net, ale radiourilor romanesti, la 31 milioane de euro in 2007, si o crestere de 19% a acestora in 2008.
„Valoarea veniturilor din publicitate in radio a fost in 2007 de aproximativ 31 milioane de euro, in crestere cu 21% fata de 2006. Cresterea a fost determinata, in principal, de cresterea totala a pietei de advertising”, a declarat Gabriel Bontidean, media buyer la agentia Media Direction.