Pentru 1,2 milioane de euro pe an, plus o indexare anuala de 10%, numele Realitatea TV va fi amintit de patru ori in timpul fiecarui meci de catre comentatori, iar un spot de 10 secunde, care va contine sigla Realitatea, alaturi de cea a LPF, va aparea pe ecran de doua ori in timpul meciului, conform presedintelui ligii, Dumitru Dragomir.
Atat consortiul Antena 1 – RCS&RDS, cat si alte televiziuni care vor difuza meciuri din cadrul Ligii 1, sunt obligate sa respecte aceste reglementari, amintite in caietul de sarcini al Ligii Profesioniste de Fotbal. Acestea sunt valabile doar in media TV, si nu se aplica in cazul altor canale media care vor face referire la meciurile Ligii 1.
Nerespectarea lor va conduce la rezilierea contractului cu televiziunea care a castigat prin licitatie drepturile de difuzare a competitiilor diviziei 1 de fotbal, si organizarea unei licitatii noi, a spus pentru DailyBusiness presedintele LPF, Dumitru Dragomir.
Contractul va intra in vigoare vara aceasta, inainte de inceperea campionatului.
„Am inceput negocierile inca din februarie, mult inaintea licitatiei pentru drepturile de difuzare a meciurilor din Liga 1”, au afirmat oficialii Realitatea.
Potrivit reprezentantilor Realitatea Media, investitia realizata se justifica nu numai din perspectiva consolidarii brandului Realitatea TV, cat si ca urmare a deciziei trustului de a-si extinde interesul si investitiile spre sport.
„Nu stim exact cat si spre ce zona a sportului vom investi pe viitor, insa acest domeniu ne intereseaza”, au declarat in acest sens oficialii grupului.
Drepturile de televizare a meciurilor primei divizii a campionatul intern de fotbal au fost castigate pe 31 martie de consortiul Antena 1- RCS&RDS, care a oferit 85 de milioane de euro fara TVA, pentru sezoanele 2008/2009, 2009/2010 si 2010/2011.
Dupa ce a pierdut drepturile TV ale Ligii 1 de fotbal, grupul Realitatea Catavencu s-a reorientat catre handbal, platind 3 milioane de euro pentru meciuri din perioada 2009-2012 din prima liga masculina si feminina, respectiv ale echipelor nationale, in urma unor licitatii inchise, in care a concurat cu TVR si Sport.ro, partidele urmand sa fie transmise de postul Telesport.