Cele mai multe concedieri sunt asteptate in randul marilor trusturi de presa scrisa, in special in presa regionala si reviste, insa si agentiile de advertising vor fi sever afectate de instabilitatea economica.
Publicatiile pe print si televiziunile britanice au recurs deja la disponibilizari, pe fondul scaderii investitiilor in publicitate, si se afla intr-un declin pe termen lung, care ar putea lua sfarsit abia in 2012, potrivit realizatorilor studiului, relateaza NewsIn.
Reteaua digitala de televiziune Virgin Media va face, in urmatorii 4 ani, peste 2.000 de concedieri, echivalentul a 12% din personalul activ in prezent. Channel 4 va renunta si el la circa 15% din angajati.
In noiembrie, publicatiile The Independent si Independent on Sunday au anuntat ca vor renunta la 90 de locuri de munca, in timp ce peste 400 de angajati au parasit publicatii apartinand de Daily Mail si General Trust.
Trustul The Telegraph a anuntat, la randul sau, concedieri masive, insumand circa 10% din departamentele editoriale, iar reprezentantii Financial Times au lasat sa se inteleaga ca vor recurge si ei, foarte curand, la reduceri de personal.