Noul concept de publicitate va fi introdus de compania britanica Ad-Air, informeaza International Herald Tribune.
Reprezentantii companiei spun ca au creat ceea ce poate fi numita „prima retea aeriana globala de publicitate”: in apropierea marilor aeroporturi vor fi plasate panouri publicitare uriase care vor fi vizibile de sus de catre pasageri, pe masura ce avioanele se apropie de pistele de aterizare.
Ad-Air a achizitionat autorizatiile de care avea nevoie pentru terenurile pe care vor fi amplasate reclamele, in zone din apropierea celor mai importante aeroporturi din Londra, Paris, Denver, Los Angeles, Tokyo si Dubai.
Inca se negociaza pentru obtinerea unor autorizatii pentru a fi creata o retea de aproximativ 30 de astfel de zone.
„Prima reclama de acest fel va aparea langa aeroportul Dubai International luna viitoare, dupa o investite a unui dezvoltator imobiliar a carui identitate nu a fost dezvaluita” a precizat Paul Jenkins, director general al Ad-Air.
Aceasta idee vine intr-o perioada de crestere a pietei de outdoor advertising, aparuta ca nevoie de a atrage atentia consumatorilor foarte ocupati, care nu dau atentie spoturilor TV de exemplu.
Exista insa si pareri care spun ca va fi greu ca Ad-Air sa atraga companiile sa investeasca in acest fel de publicitate.
„De obicei se doreste sa se cunoasca impactul pe care il poate avea o anumita metoda de advertising inainte de se a investi intr-o campanie publicitara” spune Steve Bond, director al Poterscope Group, companie de outdoor advertising din Londra.
Ad-Air, companie privata, a investit circa 10 milioane de dolari (7 milioane de euro) in cumpararea sau inchirierea terenurilor de sub rutele pe care zboara avioanele, in intentia sade a isi crea o retea cat mai mare de „terenuri de publicitate” in toata lumea.
Reclamele vor fi tiparite pe un suport de plastic asezat intr-o rama de metal, si pot ajunge pana la 20.000 de metri patrati.
Reprezentantii Ad-Air spun ca pentru aceasta inovatie au multe cereri din partea unor mari companii, dar inca nu au dat nume ale acestora.