1.
Actualizare!
Regula asta
nici nu ar trebui sa fie pe lista, dar multi uita cat este de important sa-ti
actualizezi contul zilnic. Daca nu faci asta, atunci cand clientii intra pe
pagina si o vad inactiva, cel mai sigur, se vor indrepta catre concurenta.
2. Nu
vinde direct! Nu trebuie sa
„tipi” la consumatori spunandu-le sa cumpere produsul/ serviciul tau. Social
media este menita sa te conecteze cu potentialii clienti, sa va cunoasteti, nu
sa vinzi.
3.
Comunica cu publicul. Daca nu simti ca
este necesar sa le raspunzi la comentarii sau la intrebari, daca nu te
implici in conversatiile de pe pagina ta, atunci social media nu este pentru
tine.
4. Alege
cu intelepciune. Ce spui va
ramane pe vecie inregistra pe internet. Alege cu atentie mesajele pe care le
scrii pe pagina ta, ca si cum ar fi pentru cel mai prestigios ziar.
5. Nu
raspunde prietenilor furiosi. Unii pot avea
doar o zi proasta. Nu indeparta nici un comentariu negativ. In schimb, ignora
daca este doar un singur comentariu sau gaseste solutii pentru a rezolva
„problema” daca sunt mai multi care au ceva de reprosat.
6. Fa legaturi cu altii. Daca ai gasit ceva
interesant (si relevant) pe web, impartaseste asta pe pagina ta de
Facebook sau Twitter . Doar asigurate inainte de a posta ca informatia
este relevanta pentru afacerea ta.
7. Impartaseste! Nu iti fie frica sa arati
potentialilor clienti ca firma e compusa din oameni. Poti posta poze de
la teambuilding-uri sau chiar de la birou. Astfel esti mai aproape de
omul- client.
8. Fa-ti o strategie. Daca faci ceva o data pe
saptamana, in aceeasi zi in fiecare saptamana, prietenii tai se vor
obisnui cu asta si vor reveni pe pagina stiind exact ce „cauta”. De
exemplu, daca esti magazin online si in fiecare luni postezi colectii cu
accesorii, userii vor sti pentru ce sa revina pe pagina ta.
9. Fa trimitere pe site-ul tau. Daca ai scris un
articol nou si interesant, sau ai lansat un produs / serviciu nou, este
normal sa-ti informezi fanii. In schimb nu uita ca nu asta este singurul
scop al paginilor de pe retelele sociale.
10. Fa-ti cunoscute paginile! Daca ai cont pe
Facebook, Twitter, YouTube spune tuturor. Pune pe site, pe cartile de
vizita sau in magazin insemnele retelelor unde puteti sa pastrati mai
usor legatura. Daca sunt adeptii business-ului tau, vor fi incantati
sa-ti dea un „like” .