Procter&Gamble intentioneaza sa creasca bugetul destinat activitatilor de marketing si sa intensifice activitatiile de promovare desfasurate in magazine si pe internet, ca urmare a rezultatelor financiare slabe inregistrate in primul trimestru al acestui an, scrie presa internationala.
Producatorul de bunuri de larg consum isi va concentra atentia asupra canalelor media non-traditionale, cum este de exemplu internetul, al caror impact nu poate fi masurat, dar nu va neglija nici televiziunea.
Planurile companiei reprezinta o abatere de la strategia aplicata in ultimii doi ani, cand bugetul pentru publicitate era o cota din vanzari, 10,7% in 2004 si 9,9% in ultimul an fiscal.
„Prioritatea pentru anul fiscal 2008 este sa sustinem cresterea vanzarilor. Pentru asta intentionam sa investim in principalele noastre branduri”, a spus Clayton Daley, directorul financiar al P&G.
Aceleasi date arata ca P&G a cheltuit in ianuarie si februarie, 70,4% din bugetul sau de marketing pentru reclama TV, la fel ca si anii trecuti, in timp ce pentru reclama pe internet s-au cheltuit 2,1% din buget, fata de 1,6% anul trecut.
In primul trimestru al acestui an, vanzarile P&G au crescut cu 8%, pana la 18,6 miliarde dolari (13,6 miliarde euro). Vanzarile la produsele pentru igiena casei au crescut cu 12%, in timp ce vanzarile la produsele de infrumusetare au crescut cu numai 5%. Gillette a inregistrat o crestere a vanzarilor de 4%, iar marcile Braun si Duracell au stagnat.