Din 2007 pana in prezent, Rodipet inregistreaza pierderi lunare de 700.000 de euro, conform companiei.
„Rodipet nu mai e in stare sa reziste pe piata in conditiile actuale. Noi traim din comisionul perceput din pretul de coperta al publicatiilor pe care le distribuim. Am inceput negocierile cu toate editurile cu care avem contracte de distributie. De la 1 iulie vom mari comisionul din vanzari la 35%. Ne asteptam ca in maxim o luna sa finalizam negocierile in favoarea noastra”, a afirmat Predoi.
Potrivit acestuia, daca editorii nu vor ridica pretul de coperta, si nu vor accepta sa plateasca noul comision, distribuitorul va fi nevoit sa declare falimentul.
„Pierderile nu vin doar din distributie, ganditi-va ca Rodipet numara 3.300 de angajati, nici unul dintre ei nu castiga mai putin decat minimul salarial, si doar un gestionar castiga mai bine de 6 milioane. Nu avem cum sa acoperim aceste salarii daca ceva nu se schimba”, a spus Predoi.
Analistul media Iulian Comanescu vede ca putin probabila situatia ca editorii de presa „sa se lase induiosati” de problemele Rodipet.
„Solicitarea Rodipet e singulara pe o piata pe care opereaza mai multi distribuitori puternici. Nu stiu ca altcineva sa fi facut o cerere asemanatoare, deci nu vad cum problemele Rodipet i-ar putea induiosa pe editorii de presa”, a declarat Comanescu pentru DailyBusiness.
„In plus, faptul ca toate celelalte societati de distributie pot functiona si la preturile actuale de coperta arata ca nu e vorba de vreo regula de aur a economiei incalcata de distribuitori”.
[quote=Iulian Comanescu, analist media]E ca si cum prunul ar vorbi cu taranii din piata si le-ar spune sa creasca pretul la kilogramul de fructe, fiindca altfel el, prunul, se usuca[/quote]
Intr-un comunicat remis marti seara de distribuitor, acesta acuza inclusiv faptul ca din cele 1.800 de puncte de vanzare detinute in acest moment, sunt deschise doar 1.300, din lipsa de personal – deoarece Rodipet S.A. este obligat sa ofere salarii europene pentru a le putea redeschide.
Rodipet isi clasifica clientii in trei categorii : publicatii profitabile (activitate profitabila atat pentru editor, cat si pentru distribuitor), care practica un pret de coperta la nivelul Uniunii Europene (UE), publicatii profitabile pentru editori – castiga din publicitate (care incaseaza pentru o singura reclama de 53 cm X 36 peste 8.000 euro), cu un pret de coperta de 10% din nivelul UE) si publicatii „subventionate”- editorii castiga din subventii ale unor partide politice sau ale unor oameni de afaceri cu retururi de 75% si pretul de coperta tot de 10% din nivelul UE.
In comunicat, Rodipet mai solicita tuturor editorilor „sa isi majoreze pretul de coperta la nivelul UE”, pe fiecare segment, si anunta ca de la 1 iulie 2008 va aplica un comision de minim 35% din vanzare sau un cost minim de distributie (manipulare, transport, distributie, sortare, depozitare si retur), stabilit in baza pretului de coperta.