În
continuare, în Olanda se primește cel mai mare număr de pliante în
cutiile poștale din Europa, ajungând până la 36 de pliante
primite într-o săptămână.
Irlanda și România închid acest clasament, cu cel mai mic număr
de pliante, două pe săptămână.
La nivel european sunt distribuite săptămânal în cutiile poștale
12 pliante.
Studiul
arată că, în perioada menționată, Germania a crescut numărul de
materiale distribuite în cutiile poștale de la 14 la 18 pe
săptămână, Croația de la 8 la 11 pe săptămână, în timp ce,
în Italia, numărul acestora a scăzut de la 10 la 6 – o scădere ce
reflectă presiunile economice cu care se confruntă această țară.
Analiza
bugetelor și
a gradului de utilizare a marketingului în cutiile poștale, în 20
de țări europene și 180 milioane de gospodării, a arătat că,
de-a lungul celor cinci ani, din 2010 și până în 2014, bugetele
de distribuție de pliante au crescut cu 4.8%, până la 3.84
miliarde euro, iar volumul a crescut la 110 miliarde exemplare, în
ciuda recesiunii din acea perioadă și a faptului că marketingul
digital a câștigat în popularitate.
În
2014, la nivel de țară, cele mai mari volume le-au înregistrat în
continuare Germania (28,9 mld.), Franța (21,024 mld.), Olanda (10,9
mld.) și Italia (8,3 mld.).
România se află pe locul 18, cu 830 de
milioane de pliante distribuite.
„Aceste
cifre ne arată cât de puțin exploatat este încă, în România,
marketingul în cutiile poștale. Consumatorii
sunt pregătiți și apreciază acest tip de promovare a produselor,
după cum am văzut din toate studiile realizate până acum. Marele
avantaj al acestui mediu este că
are impact imediat în vânzări, de aceea ne așteptăm la creșteri
de bugete în anii următori.”, a declarat Marian Șeitan,
directorul general al grupului Mediapost Hit Mail, grup din care face
parte Inbox Marketing, cea mai mare companie de distribuție de
pliante din România și membră a Asociației Europene de Letterbox
Marketing.
În
2014, țările nord-europene au alocat cele mai mari procente din
buget campaniilor de marketing în cutiile poștale: Norvegia (7%),
urmată de Finlanda (6.1%), Danemarca și Suedia (5.1%). Cele mai
mici procente au fost înregistrate în Slovacia – 1%, urmată de
Irlanda – 1.1%, Germania și Marea Britanie – 1.4%. În medie,
procentul alocat la nivel european a fost de 2.1%. În România, 2.2%
din bugetul alocat publicității se duce către campanii de
marketing în cutiile poștale.
Mark
Davies, Presedintele ELMA si Managing Director al Whistl Doordrop
Media UK, a declarat, cu privire la rezultatele acestui studiu: „În
ultimii cinci ani s-a înregistrat o schimbare fără precedent în
industria marketingului, cu proliferarea canalelor și segmentarea
audienței. Marketingul
în cutiile poștale se utilizează de mulți ani, astfel încât
lanțurile de magazine i-au putut testa eficiența ca instrument de
comunicare a ofertelor. Peste 60% dintre consumatori preferă în
continuare această modalitate de informare. Analiza noastră asupra
pieței marketingului în cutiile poștale, din ultimii cinci ani,
continuă să demonstreze eficiența acestui canal de comunicare, cu
creșteri mai rapide decât mediul TV și presa scrisă.””