Cercetarea Mercury a avut la baza un esantion de 780 persoane din mediul urban, cu varste de peste 18 ani.
Conform datelor furnizate de Alfa Cont, pe parcursul anului trecut au rulat circa 2 milioane de reclame TV, fata de 2,1 milioane in 2008.
Cu toate acestea, numarul de reclame nu a fost perceput ca fiind mai mic in perioada crizei fata de perioada premergatoare acesteia. La produsele alimentare, aproape jumatate dintre romanii cu varsta peste 18 ani din mediul urban (49%) considera ca numarul de reclame difuzate la TV a ramas la fel, urmati de cei care cred ca au fost mai multe reclame in aceasta perioada (39%).
Perceptia cu privire la reclamele la produsele nealimentare este asemanatoare: 51% dintre intervievati nu au observat nicio diferenta, 39% considera ca au fost mai multe reclame TV, iar 10% mai putine.
Aproape jumatate dintre romanii de la oras cu varsta peste 18 ani (46%) considera ca in perioada crizei au fost mai multe promotii, oferte speciale, reduceri de preturi, tombole si concursuri la produsele alimentare, in timp ce 38% dintre romanii din urban declara ca nu au observat o diferenta.
La produsele nealimentare, 46% dintre oraseni nu au observat diferente, in timp ce 40% au declarat ca li s-au parut mai multe.
Gama de produse alimentare nu s-a diversificat in perioada de criza, conform declaratiilor a 54% dintre romanii din urban, in timp ce 36% au observat sortimente noi. Situatia este asemanatoare pentru produsele nealimentare, unde peste jumatate (57%) nu au observat produse noi, in comparatie cu 36% care considera ca au aparut mai multe sortimente in perioada de criza.
In privinta preturilor, la produse alimentare perceptia este ca preturile s-au marit (49%) sau au ramas la fel (43%), pe cand la produsele nealimentare 45% afirma ca preturile au ramas la fel, iar 44% ca s-au marit.
Mercury Research este una dintre cele mai mari companii independente de cercetare din Romania, prezenta pe piata din 1994. Compania ofera servicii de cercetare cantitativa si calitativa despre consumatori si despre companii adaptate domeniilor precum: bunuri de larg consum, financiar-bancar, IT& C, media, sanatate, industria auto sau social.