- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Rupert Murdoch, gata sa renunte la 79 mil. $ dintr-un foc

10 Aug, 00:01 • Redactia DailyBusiness
Site-ul ziarului american Wall Street Journal ar putea fi accesat gratuit, daca un proiect al noului proprietar Rupert Murdoch, prin care site-ul ar urma sa fie sustinut doar din publicitate online, va deveni realitate.
Rupert Murdoch, gata sa renunte la 79 mil. $ dintr-un foc

Site-ul Wall Street Journal are circa 1 milion de abonati la versiunea sa online si va atrage venituri de 140 milioane de dolari cumulat din publicitate si abonamente anul acesta. Avand in vedere ca taxa anuala platita de cititorii care doresc acces la continutul premium al site-ului (si care ar urma sa dispara) este de 79 dolari, numai din abonamente site-ul incaseaza circa 79 de milioane de dolari pe an.

Murdoch, presedintele companiei News Corporation care a cumparat saptamana trecuta grupul Dow Jones, fostul proprietar al WSJ, spune ca, daca ar avea acces gratuit, site-ul publicatiei ar atrage de zece ori mai multi vizitatori si de cinci ori mai multa publicitate.

Totusi, analistii avertizeaza ca un site cu acces liber ar insemna o scadere abrupta a numarului de afisari per vizitator (un indicator important pentru vanzarea de publicitate – n.r.), care in prezent este de aproape 13 afisari per vizitator.

Rupert Murdoch a declarat ca analizeaza, impreuna cu membrii executivului Dow Jones, posibilitatea de a face din editia online a publicatiei economice „The Wall Street Journal” unul dintre cele mai profitabile site-uri economice si ca acest lucru se poate face prin accesarea gratuita a informatiilor. „Va fi o investitie scumpa pe termen scurt, dar pe termen lung este o idee foarte buna”, a declarat Rupert Murdoch, relateaza NewsIn.

Omul de afaceri a mai spus vrea sa vanda ziarele locale ale grupului Dow Jones. Potrivit publicatiei „Les Echos”, in urma vanzarii grupul ar face economii de peste 150 de milioane de dolari. „Jurnalele locale vor fi vandute rapid”, a declarat Rupert Murdoch, citat de „Les Echos”.

Murdoch a anuntat ca nu intentioneaza sa faca reduceri de personal in randul angajatilor Dow Jones, ci ca, mai degraba, va scadea 50 de milioane de dolari din cheltuielile grupului. El a mai spus ca va lansa o campanie de recrutare de personal.

Rupert Murdoch a mai anuntat ca va investi in operatiunile din Europa si Asia ale Dow Jones, ceea ce va ameninta publicatiile „Financial Times” si grupul Reuters.

„Cu siguranta nu vom scadea pretul ziarelor sau a publicitatii. Nu vrem sa intram intr-un razboi al preturilor”, a mai spus Rupert Murdoch.

Saptamana trecuta, News Corporation a anuntat ca va achizitiona grupul Dow Jones, editorul, printre altele, al publicatiei „The Wall Street Journal”, pentru 5,6 miliarde de dolari dupa ce a ajuns la o intelegere cu familia Bancroft, care controleaza grupul. Valoarea intelegerii este cu 600 de milioane de dolari mai mare decat oferta pe care Murdoch a facut-o la inceputul lunii mai. Initial, familia Bancroft a anuntat ca va bloca vanzarea, iar o parte dintre angajatii „The Wall Street Journal” au protestat, aratandu-se ingrijorati de controlul pe care l-ar exercita mogulul media Rupert Murdoch.

„The Wall Street Journal” este unul dintre cele mai prestigioase ziare economice din lume, care detine editii in SUA, Europa si Asia. Publicatia este editata de compania Dow Jones & Co., care mai detine, printre altele, agentia de informatii financiare Dow Jones, saptamanalul „Barron’s” si revista lunara „Far Eastern Economic Review”.

Rupert Murdoch este presedintele si actionarul majoritar al companiei News Corporation. Aceasta detine mai multe zeci de posturi TV in intreaga lume, printre care operatorul prin satelit British Sky Broadcasting (BSkyB), reteaua SKY, canalele Fox News, compania de productie cinematografica 20th Century Fox, zeci de reviste si ziare, printre care „The Sun”, „The Times” si „News of the World” si mai multe site-uri.

Urmărește Daily Business pe Google News