- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Screens take over people: televiziunea si internetul, mai importante decat oamenii din jur ca surse de informare

25 Sep, 17:41 • Redactia DailyBusiness
Topul surselor de informare pentru romani este condus de TV și rețelele sociale, urmate de site-urile de știri, site-urile companiilor și abia apoi de familie, prieteni sau colegi (word of mouth), potrivit unui studiu.
Screens take over people: televiziunea si internetul, mai importante decat oamenii din jur ca surse de informare

Golin România a analizat cum sunt percepute brandurile de către consumatorii români și ce tip de informații sunt relevante pentru ei, într-un studiu realizat la nivel național alături de compania de research iSense Solutions.

Concluziile cercetării construiesc un tablou în care consumatorii, interesați mai ales de mesaje utile și practice și de domenii precum sănătate sau economie, se informează în special de la televizor și de pe rețelele sociale. Într-un astfel de context, brandurile, de la care românii așteaptă să fie în special de încredere și transparente, sunt apreciate mai degrabă pentru popularitate sau prestigiu.

„Dacă oamenii nu acordă atenție brandului tău, atunci îl ignoră și nimic altceva nu mai poate repara asta. Dar pentru a determina pe cineva să te asculte și să acționeze, e nevoie în primul rând să fii relevant pentru el. Relevanța este cea mai importantă metodă de ascultare activă a vocii consumatorilor. Astfel, BrandRelevance, setul de instumente strategice create de Golin, funcționează ca o piatră de temelie în construirea strategiilor de comunicare, campaniilor consumer și corporate, mesajelor cheie, proiectelor cu influențatori etc.”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

Potrivit studiului „Relevanța brandurilor. Ce contează cu adevărat pentru consumatori”, mesajele – pentru a atrage atenția – trebuie să fie în primul rând utile/practice (69%), informative (56%) sau amuzante/distractive (35%). Mai puțini români sunt interesați de informațiile inspiraționale (19%), surprinzătoare (18%), populare / la modă (10%) sau șocante (7%).

În ceea ce privește sursele de informare preferate de români, topul este condus de TV și rețelele sociale, urmate de site-urile de știri, site-urile companiilor și abia apoi de familie, prieteni sau colegi (word of mouth).

„Se confirmă și în România trendul global ‘screens take over people”, televiziunea și internetul fiind mai importante pentru consumatori decât oamenii din jur atunci când caută informații. Totuși, după TV și rețelele sociale, care domină clar preferințele românilor, există unele diferențe între urban și rural și chiar între sexe. Astfel, consumatorii din mediul rural se informează de la familie, prieteni și cunoștințe mai mult decât de pe site-uri. În același timp, femeile apelează mai mult decât bărbații la ‘word of mouth”, tendință similară și la nivel global”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

În 2017, românii au acordat atenție în special informațiilor din domeniile sănătate (66%), economie (64%), celor despre diverse produse achiziționate (59%), familie/prieteni 59%, DYI / video-uri / rețete culinare etc. (57%). În schimb, la nivel global, consumatorii au fost mai interesați de informațiile referitoare la politică (59%), divertisment (57%), de știrile despre vedete (55%) sau din domeniul economiei (49%).

De asemenea, studiul arată că anul viitor vor fi mai relevante pentru români informațiile din domeniile știință și tehnologie (51%), sănătate (50%) și din cel financiar (45%), în timp ce știrile despre vedete vor scădea în relevanță.
Folosind un tool creat de rețeaua Golin care urmărește 15 dimensiuni de construire a relevanței, Golin România și iSense Solutions au analizat trei categorii de consum care influențează zilnic viețile românilor: energie, tehnologie și cafea & ciocolată.

În categoria energie, românii sunt de părere că brandul ideal ar trebui să fie de încredere, eficace și transparent, însă principalele branduri din această industrie sunt percepute mai degrabă ca fiind populare, eficace și esențiale.

Rezultatele sunt similare în categoria tehnologie, în care un brand ideal ar trebui să fie de încredere, eficace, modern, inovator și transparent, însă principalele branduri din industrie punctează mai mult la capitolele popularitate, prestigiu, modern.

Situația este mai echilibrată în categoria micilor plăceri ale vieții. Românii consideră că brandul ideal de cafea sau de ciocolată trebuie să fie în primul rând popular, autentic și prietenos, iar principalele branduri se apropie de aceste așteptări, fiind percepute ca populare, autentice și de prestigiu.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Golin și a inclus o etapă calitativă (interviuri etnografice), precum și o etapă cantitativă pe un eșantion de 500 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban și rural, cu vârsta 18-65 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna august 2017, și sunt reprezentative la nivel național. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Alertă de cutremur în România! Unde a avut loc și ce magnitudine a avut
Alertă de cutremur în România! Unde a avut loc și ce magnitudine a avut
GALERIE FOTO Producătorul chinez Chery a lansat mașina care merge 2.300 de kilometri cu un singur plin
GALERIE FOTO Producătorul chinez Chery a lansat mașina care merge 2.300 de kilometri cu un singur plin
Anunț important pentru toți clienții PPC, fostul ENEL România. Tarifele cresc din aprilie 2025
Anunț important pentru toți clienții PPC, fostul ENEL România. Tarifele cresc din aprilie 2025
Un soldat nord-coreean rănit a fost capturat de ucraineni. Este primul militar capturat trimis de Phenian pe frontul din Ucraina
Un soldat nord-coreean rănit a fost capturat de ucraineni. Este primul militar capturat trimis de Phenian ...
Meseria uitată, din timpul lui Ceaușescu, renaștere spectaculoasă în 2024. Salarii de până la 10.000 de lei pe lună!
Meseria uitată, din timpul lui Ceaușescu, renaștere spectaculoasă în 2024. Salarii de până la ...
Ședință decisivă pentru banii românilor. Ce se întâmplă cu pensiile, salariile și alocațiile de la 1 ianuarie
Ședință decisivă pentru banii românilor. Ce se întâmplă cu pensiile, salariile și alocațiile ...
Cum au sărbătorit Crăciunul astronauții de pe Stația Spațială Internațională. Mesajul emoționant transmis Pământului!
Cum au sărbătorit Crăciunul astronauții de pe Stația Spațială Internațională. Mesajul emoționant ...
Incendiu devastator într-un club din Sighișoara, în noaptea de Crăciun. Peste 150 de oameni au fugit din calea flăcărilor!
Incendiu devastator într-un club din Sighișoara, în noaptea de Crăciun. Peste 150 de oameni au fugit ...
Șoferii români în alertă! Prețurile RCA explodează. Cine va plăti peste 1000 de euro în următoarele luni
Șoferii români în alertă! Prețurile RCA explodează. Cine va plăti peste 1000 de euro în următoarele ...
Casa din filmul ”Home Alone”, vândută la șapte luni după ce a fost scoasă la vânzare
Casa din filmul ”Home Alone”, vândută la șapte luni după ce a fost scoasă la vânzare
Horoscop 26 decembrie 2024. Zodia care primește o veste groaznică de la o rudă
Horoscop 26 decembrie 2024. Zodia care primește o veste groaznică de la o rudă
Crăciunul din 2025: 4 zile libere pentru români. Cum ne vom răsfăța cu vacanțe anul viitor!
Crăciunul din 2025: 4 zile libere pentru români. Cum ne vom răsfăța cu vacanțe anul viitor!
Atenție, șoferi! Ce nu trebuie să ignori înainte de a închiria o mașină în UE
Atenție, șoferi! Ce nu trebuie să ignori înainte de a închiria o mașină în UE
Ambulanța București a primit mii de solicitări în ultimele zile. Alis Grasu, managerul SABIF: „S-ar putea să înceapă să crească”
Ambulanța București a primit mii de solicitări în ultimele zile. Alis Grasu, managerul SABIF: „S-ar ...
Afaceri insolite care aduc profituri de 100%. Ce este „Terapia cu coșciuge” şi cum verifică „damele de control” o căsnicie
Afaceri insolite care aduc profituri de 100%. Ce este „Terapia cu coșciuge” şi cum verifică ...
BMW confirmă vânzarea de automobile de lux rușilor, în ciuda sancțiunilor internaționale
BMW confirmă vânzarea de automobile de lux rușilor, în ciuda sancțiunilor internaționale
Șase pietoni, printre care doi minori, izbiți de un șofer beat și posibil drogat în Argeș
Șase pietoni, printre care doi minori, izbiți de un șofer beat și posibil drogat în Argeș
A doua zi de Crăciun: Ce e interzis să faci în ziua Soborului Maicii Domnului. Tradiții, superstiții și interdicții
A doua zi de Crăciun: Ce e interzis să faci în ziua Soborului Maicii Domnului. Tradiții, superstiții ...