- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Screens take over people: televiziunea si internetul, mai importante decat oamenii din jur ca surse de informare

25 Sep, 17:41 • Redactia DailyBusiness
Topul surselor de informare pentru romani este condus de TV și rețelele sociale, urmate de site-urile de știri, site-urile companiilor și abia apoi de familie, prieteni sau colegi (word of mouth), potrivit unui studiu.
Screens take over people: televiziunea si internetul, mai importante decat oamenii din jur ca surse de informare

Golin România a analizat cum sunt percepute brandurile de către consumatorii români și ce tip de informații sunt relevante pentru ei, într-un studiu realizat la nivel național alături de compania de research iSense Solutions.

Concluziile cercetării construiesc un tablou în care consumatorii, interesați mai ales de mesaje utile și practice și de domenii precum sănătate sau economie, se informează în special de la televizor și de pe rețelele sociale. Într-un astfel de context, brandurile, de la care românii așteaptă să fie în special de încredere și transparente, sunt apreciate mai degrabă pentru popularitate sau prestigiu.

„Dacă oamenii nu acordă atenție brandului tău, atunci îl ignoră și nimic altceva nu mai poate repara asta. Dar pentru a determina pe cineva să te asculte și să acționeze, e nevoie în primul rând să fii relevant pentru el. Relevanța este cea mai importantă metodă de ascultare activă a vocii consumatorilor. Astfel, BrandRelevance, setul de instumente strategice create de Golin, funcționează ca o piatră de temelie în construirea strategiilor de comunicare, campaniilor consumer și corporate, mesajelor cheie, proiectelor cu influențatori etc.”, spune Irina Roncea, Deputy Managing Director, Golin.

Potrivit studiului „Relevanța brandurilor. Ce contează cu adevărat pentru consumatori”, mesajele – pentru a atrage atenția – trebuie să fie în primul rând utile/practice (69%), informative (56%) sau amuzante/distractive (35%). Mai puțini români sunt interesați de informațiile inspiraționale (19%), surprinzătoare (18%), populare / la modă (10%) sau șocante (7%).

În ceea ce privește sursele de informare preferate de români, topul este condus de TV și rețelele sociale, urmate de site-urile de știri, site-urile companiilor și abia apoi de familie, prieteni sau colegi (word of mouth).

„Se confirmă și în România trendul global ‘screens take over people”, televiziunea și internetul fiind mai importante pentru consumatori decât oamenii din jur atunci când caută informații. Totuși, după TV și rețelele sociale, care domină clar preferințele românilor, există unele diferențe între urban și rural și chiar între sexe. Astfel, consumatorii din mediul rural se informează de la familie, prieteni și cunoștințe mai mult decât de pe site-uri. În același timp, femeile apelează mai mult decât bărbații la ‘word of mouth”, tendință similară și la nivel global”, afirmă Andrei Cânda, Managing Partner, iSense Solutions.

În 2017, românii au acordat atenție în special informațiilor din domeniile sănătate (66%), economie (64%), celor despre diverse produse achiziționate (59%), familie/prieteni 59%, DYI / video-uri / rețete culinare etc. (57%). În schimb, la nivel global, consumatorii au fost mai interesați de informațiile referitoare la politică (59%), divertisment (57%), de știrile despre vedete (55%) sau din domeniul economiei (49%).

De asemenea, studiul arată că anul viitor vor fi mai relevante pentru români informațiile din domeniile știință și tehnologie (51%), sănătate (50%) și din cel financiar (45%), în timp ce știrile despre vedete vor scădea în relevanță.
Folosind un tool creat de rețeaua Golin care urmărește 15 dimensiuni de construire a relevanței, Golin România și iSense Solutions au analizat trei categorii de consum care influențează zilnic viețile românilor: energie, tehnologie și cafea & ciocolată.

În categoria energie, românii sunt de părere că brandul ideal ar trebui să fie de încredere, eficace și transparent, însă principalele branduri din această industrie sunt percepute mai degrabă ca fiind populare, eficace și esențiale.

Rezultatele sunt similare în categoria tehnologie, în care un brand ideal ar trebui să fie de încredere, eficace, modern, inovator și transparent, însă principalele branduri din industrie punctează mai mult la capitolele popularitate, prestigiu, modern.

Situația este mai echilibrată în categoria micilor plăceri ale vieții. Românii consideră că brandul ideal de cafea sau de ciocolată trebuie să fie în primul rând popular, autentic și prietenos, iar principalele branduri se apropie de aceste așteptări, fiind percepute ca populare, autentice și de prestigiu.

Studiul a fost realizat de compania iSense Solutions în exclusivitate pentru Golin și a inclus o etapă calitativă (interviuri etnografice), precum și o etapă cantitativă pe un eșantion de 500 de respondenți, utilizatori de internet din mediul urban și rural, cu vârsta 18-65 de ani. Datele au fost culese online prin intermediul Panelului ResearchRomania.ro, în luna august 2017, și sunt reprezentative la nivel național. Rezultatele studiului au un grad de eroare de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
România rămâne fără poliție! Personalul auxiliar, scos pe străzi pentru alegeri și Ziua Națională
România rămâne fără poliție! Personalul auxiliar, scos pe străzi pentru alegeri și Ziua Națională
Cum influențează ambalajele de calitate percepția clienților asupra produselor tale
Cum influențează ambalajele de calitate percepția clienților asupra produselor tale
Decizie ÎCCJ. Pensionarii nu vor primi niciun leu în plus! Hotărârea care schimbă totul
Decizie ÎCCJ. Pensionarii nu vor primi niciun leu în plus! Hotărârea care schimbă totul
Șoferii români, educați cu forța. Își pot pierde programările la RAR, dacă nu respectă o condiție esențială
Șoferii români, educați cu forța. Își pot pierde programările la RAR, dacă nu respectă o condiție ...
Concurență crescută la rezidențiat. 10.500 de absolvenți au concurat pentru 5.000 de locuri
Concurență crescută la rezidențiat. 10.500 de absolvenți au concurat pentru 5.000 de locuri
Programul Tomata 2025. Cum vor fi susținuți fermierii în următorul an
Programul Tomata 2025. Cum vor fi susținuți fermierii în următorul an
Câştigurile din criptomonede, scutite de impozitul de 10% pe venit 
Câştigurile din criptomonede, scutite de impozitul de 10% pe venit 
Câți bani câștigă membrii secțiilor de votare la alegerile prezidențiale și parlamentare 2024. Un președinte de secție ar putea primi chiar de două ori salariul minim net pe economie
Câți bani câștigă membrii secțiilor de votare la alegerile prezidențiale și parlamentare 2024. ...
Mierea de albine se scumpește. Nici experturile nu mai merg. România a pierdut trei poziții între statele UE, după o scădere a livrărilor cu peste 50%
Mierea de albine se scumpește. Nici experturile nu mai merg. România a pierdut trei poziții între ...
Exportul de ovine către țările tradiționale a fost reluat. 13.000 de oi au plecat deja spre Maroc, ciobanii speră să mai exporte încă 100.000 până la sfârșitul anului
Exportul de ovine către țările tradiționale a fost reluat. 13.000 de oi au plecat deja spre Maroc, ...
Goana după aur modernă. Ungaria depăşete România la rezervele de aur. Top 10 ţări cu depozite uriaşe
Goana după aur modernă. Ungaria depăşete România la rezervele de aur. Top 10 ţări cu depozite uriaşe
Criză de personal în spitalele din România. Pacienții lăsați de izbeliste într-o situație disperată!
Criză de personal în spitalele din România. Pacienții lăsați de izbeliste într-o situație disperată!
Zona din România care ar putea suferi un mare cutremur! Ce trebuie să știi
Zona din România care ar putea suferi un mare cutremur! Ce trebuie să știi
Marcel Ciolacu aruncă bomba înainte de alegeri: „Nu e o certitudine că voi intra în turul 2!”
Marcel Ciolacu aruncă bomba înainte de alegeri: „Nu e o certitudine că voi intra în turul 2!”
Marcel Ciolacu anunță data oficială a aderării la Schengen
Marcel Ciolacu anunță data oficială a aderării la Schengen
Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă sunt prezenți la altă dezbatere prezidențială
Marcel Ciolacu și Nicolae Ciucă sunt prezenți la altă dezbatere prezidențială
Cât costă fasolea, sarmalele sau vinul fiert la Târgul de Crăciun de la Craiova. Prețurile au explodat în ultimul an
Cât costă fasolea, sarmalele sau vinul fiert la Târgul de Crăciun de la Craiova. Prețurile au explodat ...
PPC, gigantul care a preluat Enel, raportează un profit uriaș de 305 milioane de euro
PPC, gigantul care a preluat Enel, raportează un profit uriaș de 305 milioane de euro