Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Sefa Lowe&Partners: Trebuie sa invatam clientul sa vasleasca in barca social media

26 Jul, 00:01 • valentin..nicolae
Criza si revolutia social media sunt factorii care si-au lasat cel mai puternic amprenta asupra industriei mondiale de publicitate in ultimii doi ani. Cum s-au adaptat publicitarii romani si care sunt tendintele in piata? "Trebuie sa ne educam clientii pe partea de digital. Incercam sa aducem clientul in barca social media", a declarat Oana Cociasu (foto), managing director al agentiei Lowe&Partners, intr-un interviu acordat DailyBusiness.ro.
Sefa Lowe&Partners: Trebuie sa invatam clientul sa vasleasca in barca social media

In prezent, consumatorul este in social media, iar
publicitarii si producatorii sunt nevoiti sa il urmeze pentru a-si salva
business-ul, in contextul in care metodele de promovare online sunt accesibile
tuturor, iar competitia este tot mai intensa.

„Trebuie sa ne educam clientii pe partea de digital. Incercam sa aducem
clientul in barca social media, sa il invatam cum se trage la rame, care e rama
stanga, care e rama dreapta, cum bate vantul, de ce trebuie sa mearga intr-o
parte si nu in alta. Consumatorul este deja in social media. Si daca nu il
prinzi acum acolo, s-ar putea sa nu-l mai prinzi deloc”, a spus Oana
Cociasu.
 
Privind spre tendintele industriei, Cociasu crede ca brand-ul si consumatorul
vor deveni motorul pietei. „Cred ca ne intoarcem catre brand-uri si mai
lasam putin deoparte focusul exclusiv pe produs. Repunem brand-ul la locul lui.
Il cam uitasem din cauza produsului care trebuia sa se vanda repede si bine.
Disponibilitatea de a te intoarce ca investitie catre brand a inceput sa fie
din ce in ce mai observata pe piata”, a spus managing director-ul
Lowe&Partners.

Explicatia? Consumatorul incepe sa se reorienteze catre produsele care l-au
marcat, care i-au inspirat incredere si automat catre brandurile acestora.
„In  momentul in care consumatorul se intoarce la brand-name-ul
favorit, acesta este deja un lucru foarte bun pentru intreaga industrie”,
a spus Cociasu.

De asemenea, modul in care industria comunica cu masa consumatorilor a suferit
o schimbare profunda, datorata mai ales retelelor de socializare.

„Consumatorul a trecut de la ‘the right to choose’ la ‘the power to
choose’. El foloseste vocea pe care o are din ce in ce mai tare.  Nu mai
venim noi sa ii dictam ce trebuie sa cumpere, ci incepe el sa testeze, sa
caute, sa se informeze. Totul a pornit de la Internet si social media.
Consumatorul nu mai trebuie sa astepte sa vada o reclama ca sa se gandeasca
daca vrea sau nu un produs”, a explicat Cociasu.

Referitor la nivelul la care piata va ajunge la sfarsitul acestui an, Cociasu
se fereste sa inainteze estimari si procente, intrucat, spune ea, nu crede in
„estimari de tip Mafalda”.

 „La noi inca este un mediu foarte volatil si imprevizibil, care nu
tine neaparat de clientii nostri, ci foarte mult de mediul de afaceri din tara.
Nu cred ca o sa vorbim de stagnare sau scadere din simplul motiv ca suntem
intr-un an pre-electoral. In 2012, cand o sa se arunce toate tunurile
electorale si o sa curga lapte si miere peste tot, nu cred ca o sa dea nimeni
niste legi nepopulare care sa afecteze partea de business”, a explicat
Oana Cociasu, care a intrat in publicitate in 1993.

Astfel, realizand o retrospectiva a industriei de advertising din 1993 si pana
in prezent, Oana Cociasu considera ca publicitarii romani au ars foarte multe
etape, ajungand rapid la nivelul celor din afara.

„Ce imi place aici (in Romania-n.r.) este ca am avut oportunitatea de a
experimenta, sansa pe care in pietele foarte dezvoltate o intalnesti destul de
greu. In momentul in care am intrat in legatura cu colegii nostri din alte tari
foarte dezvoltate, din America- de exemplu, acestia s-au crucit. Faptul ca eram
la 30 de ani managing director si aveam business-ul meu de medical advertising
era pentru ei incredibil. Mai ales ca lasasem in urma meseria de medic”, a
explicat ea.
 
Oana Cociasu a lucrat anterior ca medic pediatru.

Despre criza, Cociasu spune ca a fost un rau necesar. „Cand ne-a lovit
criza, am zis ca aveam nevoie de asa ceva. Toata criza asta ne-a pus o oglinda
foarte rece in fata si ne-a fortat pe toti sa ne facem putin mai bine temele si
sa fim cu simturile mai bine ascutite”, a spus ea.

In publicitate, criza a adus o “degringolada bazata pe promotii, pe produs si
pe cat mai multe vanzari, in timp ce cresterea brand-ului a fost lasata uneori
pe plan secund”, spune Cociasu. „Chiar daca noi ne-am dorit sa facem niste
lucruri ‘mai cu mot’ cateodata agenda noastra nu s-a potrivit cu cea a
clientilor”, a concluzionat Oana.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Testul de inteligență care vă pune atenția la detalii la încercare. Puteți observa două inimi ascunse în imagine în 7 secunde?
Testul de inteligență care vă pune atenția la detalii la încercare. Puteți observa două inimi ...
Cum se numește insula din Italia unde turiștii pot primi banii înapoi dacă nu e vreme bună. Primăvara e perioada ideală pentru a o vizita
Cum se numește insula din Italia unde turiștii pot primi banii înapoi dacă nu e vreme bună. Primăvara ...
Revolut lansează 3 funcții noi. Cum îți protejezi contul dacă ți se fură telefonul
Revolut lansează 3 funcții noi. Cum îți protejezi contul dacă ți se fură telefonul
Cel mai mare producător de zahăr din România a închis două fabrici. Ce se întâmplă cu cei aproape 270 de angajaţi
Cel mai mare producător de zahăr din România a închis două fabrici. Ce se întâmplă cu cei aproape ...
Care este peștele fără mercur pe care îl puteți mânca cât de mult doriți. Este delicios și se prepară ușor
Care este peștele fără mercur pe care îl puteți mânca cât de mult doriți. Este delicios și se ...
Peste 2.000 de concedieri la una dintre cele mai mari universități din lume, după tăierile bugetare anunțate de Trump
Peste 2.000 de concedieri la una dintre cele mai mari universități din lume, după tăierile bugetare ...
Noi reguli pentru plăţi şi transferuri bancare. Schimbări majore începând din mai 2025
Noi reguli pentru plăţi şi transferuri bancare. Schimbări majore începând din mai 2025
Tasta esențială pe care trebuie să o apesi la bancomat pentru a-ți proteja contul
Tasta esențială pe care trebuie să o apesi la bancomat pentru a-ți proteja contul
Ce sume iau Antonia și Alex Velea pentru un recital. Tariful colosal perceput pentru doar 40 de minute de cântat
Ce sume iau Antonia și Alex Velea pentru un recital. Tariful colosal perceput pentru doar 40 de minute ...
Veste proastă pentru milioane de clienți BRD. Avertisment despre banii ținuți în bancă
Veste proastă pentru milioane de clienți BRD. Avertisment despre banii ținuți în bancă
Banca românească care oferă bani și celor ce nu au bani în cont. Campania se încheie într-o săptămână
Banca românească care oferă bani și celor ce nu au bani în cont. Campania se încheie într-o săptămână
Zodiile care vor simți fericirea începând din 15 martie 2025. Sunt așteptate succese pe plan profesional și sentimental
Zodiile care vor simți fericirea începând din 15 martie 2025. Sunt așteptate succese pe plan profesional ...
George Simion și-a depus candidatura la alegerile prezidențiale. La scurt timp de la depunerea dosarului la BEC, s-a înregistrat și prima contestație pe numele său
George Simion și-a depus candidatura la alegerile prezidențiale. La scurt timp de la depunerea dosarului ...
Gigi Becali și-a dat demisia din AUR! Deputatul nu a fost de acord cu faptul că formațiunea i-a susținut candidatura Anamariei Gavrilă
Gigi Becali și-a dat demisia din AUR! Deputatul nu a fost de acord cu faptul că formațiunea i-a susținut ...
Pensii 2025. Pensionarele cu venituri mici vor primi un ajutor substanțial de la Guvern
Pensii 2025. Pensionarele cu venituri mici vor primi un ajutor substanțial de la Guvern
Marcel Ciolacu condiționează intrarea USR la guvernare de renunțarea Elenei Lasconi la cursa prezidențială: „Doamna Lasconi să se retragă, să-l susțină pe Crin Antonescu, iar eu n-am nicio problemă să fac un pas înapoi și să vorbesc cu colegii mei”
Marcel Ciolacu condiționează intrarea USR la guvernare de renunțarea Elenei Lasconi la cursa prezidențială: ...
Ilie Bolojan, despre amplasarea de focoase nucleare pe teritoriul României după modelul Poloniei: „Ce avem în momentul de faţă, prezenţă militară, planuri de apărare NATO sunt suficiente”
Ilie Bolojan, despre amplasarea de focoase nucleare pe teritoriul României după modelul Poloniei: „Ce ...
ANPC a închis restaurantul de la Camera Deputaților pentru 6 luni. S-au găsit gândaci și sute de kilograme de carne expirată
ANPC a închis restaurantul de la Camera Deputaților pentru 6 luni. S-au găsit gândaci și sute de ...