United ofera servicii integrate de marketing planning, branding, lansare proiecte, creative advertising, organizare evenimente & conferinte, media planning si media buying, online marketing, productie si PR. Compania a fost infiintata in anul 2000 si printre clienti se numara Medicover, Dial Telecom, F. Hoffmann La Roche, Aedificia sau Fan Courier.
Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 900.000 euro. Pentru anul acesta, reprezentantii United nu au dorit inca sa faca estimari.
„Pornind de la premiza ca firma este profitabila si are fundamentele necesare pentru a ramane profitabila, nu ma intereseaza ca 2010 sa fie un an cantitativ, ci unul calitativ, ceea ce inseamna ca trebuie sa ne dezvoltam in continuare”, spune Cirstea.
„Motivatia de acum nu mai este direct financiara, ci una care tine de munca propriu-zisa. Insa bineinteles ca ne uitam si la cash-flow. Aceasta atitudine vine insa in ipoteza ca business-ul ramane profitabil”, explica Cirstea.
„Eu nu mai cred in declaratii despre dublarea cifrei de afaceri sau scaderi de doar 10%, ceea ce ma intereseaza este sa livrez un produs cat mai bun. Asta va aduce si rezultate financiare”, spune directorul United, care considera ca „cine face business pentru bani in perioada de criza, mai bine sta acasa, pentru ca nu faci bani in astfel de momente, acum doar muncesti”.
Una dintre liniile strategice ale companiei pentru anul viitor este continuarea dezvoltarii segmentului de evenimente specializate, United avand o abordarea divizata pe industrii a activitatii de marketing. In 2009, pe langa real estate, centre comerciale si turism, firma a mai adaugat un nou domeniu in portofoliu, cel farmaceutic. De asemenea, anul aceasta compania a intrat si pe segmentul de publicitate online.
Extinderea a crescut cu 40% portofoliul de clienti ai agentiei anul acesta. „Anul acesta cele mai productive linii de business au ramas evenimentele, creatia si strategiile de networking si s-a adaugat online-ul. Media si productia au scazut cu 30-40%”, spune Cirstea, care adauga insa ca media nu a avut niciodata o pondere importanta in business-ul agentiei.
Cum a evoluat piata de evenimente corporate in acest an
Ce anume a determinat rentabilitatea segmentului de evenimente, in contextul in care anul acesta s-a vorbit despre o scadere a acestui domeniu, chiar si pe nisa de corporate? „Cererea a fost discontinua. Nu pot vorbi despre o scadere, ci despre perioade foarte aglomerate si perioade foarte statice. Noi am schimbat si un pic abordarea, trecand de la a face evenimente doar la cererea clientului, la evenimente create de noi integral si apoi vandute catre sponsori. Incercam astfel sa echilibram un pic impredictibilitatea business-ului”, spune Cirstea, a carui agentia a organizat recent un eveniment de acest tip, Landworkshop, pentru piata de terenuri.
Cum anume ii atrage pe sponsori in aceasta perioada, pe langa elementele cantitative si calitative legate de audienta? Potrivit lui Cirstea, dorinta de networking este elementul care ii atrage la un eveniment. „In general, in aceasta perioada companiile au o dorinta mai mare de networking si atunci sponsorizezi anumite tipuri de evenimente care sunt interesante pentru audienta ta”, conchide el.
Printre agentiile care ofera servicii similare celor din portofoliul United se numara Millenium Communications, Mercury360 sau Headvertising.