- 
English
 - 
en
Romanian
 - 
ro
Media & Advertising

Seful agentiei United, dupa 10 ani de business: \”In criza nu faci bani, ci doar muncesti\”

15 Dec, 15:53 • cristina.mihai
Acum doi ani, ar fi vorbit despre obiective numerice: cresteri de 3 cifre, cota de piata, dublarea marjelor de profit sau inca 20 de clienti noi. Dan Cirstea, managing partner al agentiei de publicitate independente United Marketing Partners, si-a schimbat optica insa, dupa un an de criza. El admite ca nu doar business-ul s-a schimbat, ci si propria sa mentalitate de afaceri, asa ca pentru 2010 nu mai vrea sa formuleze targeturi financiare si spune doar ca se asteapta sa munceasca foarte mult.
Seful agentiei United, dupa 10 ani de business: \In criza nu faci bani, ci doar muncesti\

United ofera servicii integrate de marketing planning, branding, lansare proiecte, creative advertising, organizare evenimente & conferinte, media planning si media buying, online marketing, productie si PR. Compania a fost infiintata in anul 2000 si printre clienti se numara Medicover, Dial Telecom, F. Hoffmann La Roche, Aedificia sau Fan Courier.

Anul trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de 900.000 euro. Pentru anul acesta, reprezentantii United nu au dorit inca sa faca estimari.

„Pornind de la premiza ca firma este profitabila si are fundamentele necesare pentru a ramane profitabila, nu ma intereseaza ca 2010 sa fie un an cantitativ, ci unul calitativ, ceea ce inseamna ca trebuie sa ne dezvoltam in continuare”, spune Cirstea.

„Motivatia de acum nu mai este direct financiara, ci una care tine de munca propriu-zisa. Insa bineinteles ca ne uitam si la cash-flow. Aceasta atitudine vine insa in ipoteza ca business-ul ramane profitabil”, explica Cirstea.

„Eu nu mai cred in declaratii despre dublarea cifrei de afaceri sau scaderi de doar 10%, ceea ce ma intereseaza este sa livrez un produs cat mai bun. Asta va aduce si rezultate financiare”, spune directorul United, care considera ca „cine face business pentru bani in perioada de criza, mai bine sta acasa, pentru ca nu faci bani in astfel de momente, acum doar muncesti”.

Una dintre liniile strategice ale companiei pentru anul viitor este continuarea dezvoltarii segmentului de evenimente specializate, United avand o abordarea divizata pe industrii a activitatii de marketing. In 2009, pe langa real estate, centre comerciale si turism, firma a mai adaugat un nou domeniu in portofoliu, cel farmaceutic. De asemenea, anul aceasta compania a intrat si pe segmentul de publicitate online.

Extinderea a crescut cu 40% portofoliul de clienti ai agentiei anul acesta. „Anul acesta cele mai productive linii de business au ramas evenimentele, creatia si strategiile de networking si s-a adaugat online-ul. Media si productia au scazut cu 30-40%”, spune Cirstea, care adauga insa ca media nu a avut niciodata o pondere importanta in business-ul agentiei.

Cum a evoluat piata de evenimente corporate in acest an

Ce anume a determinat rentabilitatea segmentului de evenimente, in contextul in care anul acesta s-a vorbit despre o scadere a acestui domeniu, chiar si pe nisa de corporate? „Cererea a fost discontinua. Nu pot vorbi despre o scadere, ci despre perioade foarte aglomerate si perioade foarte statice. Noi am schimbat si un pic abordarea, trecand de la a face evenimente doar la cererea clientului, la evenimente create de noi integral si apoi vandute catre sponsori. Incercam astfel sa echilibram un pic impredictibilitatea business-ului”, spune Cirstea, a carui agentia a organizat recent un eveniment de acest tip, Landworkshop, pentru piata de terenuri.

Cum anume ii atrage pe sponsori in aceasta perioada, pe langa elementele cantitative si calitative legate de audienta? Potrivit lui Cirstea, dorinta de networking este elementul care ii atrage la un eveniment. „In general, in aceasta perioada companiile au o dorinta mai mare de networking si atunci sponsorizezi anumite tipuri de evenimente care sunt interesante pentru audienta ta”, conchide el.

Printre agentiile care ofera servicii similare celor din portofoliul United se numara Millenium Communications, Mercury360 sau Headvertising.

Urmărește Daily Business pe Google News
Alte articole
Iarna își arată colții! Cum va fi vremea până pe 20 ianuarie. Surprize mari în prognoza meteo!
Iarna își arată colții! Cum va fi vremea până pe 20 ianuarie. Surprize mari în prognoza meteo!
Moneda românească de 25 de ani care te face mai bogat cu mii de lei. A ajuns să se vândă mai scump decât un iPhone de ultima generație
Moneda românească de 25 de ani care te face mai bogat cu mii de lei. A ajuns să se vândă mai scump ...
Care e cea mai populară melodie de Crăciun din toate timpurile. A luat și un premiu Oscar
Care e cea mai populară melodie de Crăciun din toate timpurile. A luat și un premiu Oscar
Metrorex, lovitură pentru călători. Scumpiri masive la abonamente și bilete, prima majorare după trei ani!
Metrorex, lovitură pentru călători. Scumpiri masive la abonamente și bilete, prima majorare după ...
Turta dulce care îți amintește de Crăciunul din copilărie. Ingredientul secret pe care să-l folosești
Turta dulce care îți amintește de Crăciunul din copilărie. Ingredientul secret pe care să-l folosești
Supărarea lui Pescobar: Paul Nicolau de la Taverna Racilor își taie cardul în fața urmăritorilor, punctând sfârșitul unei colaborări vechi!
Supărarea lui Pescobar: Paul Nicolau de la Taverna Racilor își taie cardul în fața urmăritorilor, ...
Buget iarnă 2024-2025. Iarna nu-i ca vara, cum te pregăteşti pentru a nu apela la împrumuturi
Buget iarnă 2024-2025. Iarna nu-i ca vara, cum te pregăteşti pentru a nu apela la împrumuturi
Ce este mai bun dintre pâine și mămăligă. Poți ajunge să te îngrași. Explicația medicului
Ce este mai bun dintre pâine și mămăligă. Poți ajunge să te îngrași. Explicația medicului
Cât costă o porție de paste la restaurantul lui Florin Ristei. Un vlogger celebru a vizitat localul din Centrul Vechi: „Nota este de 9,62 – pentru gust”
Cât costă o porție de paste la restaurantul lui Florin Ristei. Un vlogger celebru a vizitat localul ...
Cutremur pe scena politică! Klaus Iohannis face anunțul despre planurile Guvernului Ciolacu 2!
Cutremur pe scena politică! Klaus Iohannis face anunțul despre planurile Guvernului Ciolacu 2!
Crin Antonescu nu a muncit deloc în ultimii 10 ani: „Am trăit financiar din veniturile soției mele și din economiile mele destul de firave”
Crin Antonescu nu a muncit deloc în ultimii 10 ani: „Am trăit financiar din veniturile soției mele ...
VIDEO Gardul Palatului Cotroceni a fost vandalizat de un protestatar: „Trădătorule, pleacă!”
VIDEO Gardul Palatului Cotroceni a fost vandalizat de un protestatar: „Trădătorule, pleacă!”
Mesajul de Crăciun al lui Klaus Iohannis pentru români: „Vă doresc sănătate, bucurie și să petreceți aceste zile binecuvântate în tihnă”
Mesajul de Crăciun al lui Klaus Iohannis pentru români: „Vă doresc sănătate, bucurie și să petreceți ...
Programul STB pentru noaptea de Revelion. Autobuz special pe traseul liniei 41
Programul STB pentru noaptea de Revelion. Autobuz special pe traseul liniei 41
VIDEO Jaf „armat” la un cazino din Cluj-Napoca. Hoțul a amenințat cu un pistol de jucărie și a plecat cu 7.000 de lei
VIDEO Jaf „armat” la un cazino din Cluj-Napoca. Hoțul a amenințat cu un pistol de jucărie și ...
Klaus Iohannis a promulgat o lege prin care Guvernul poate emite ordonanțe pe durata vacanței parlamentare
Klaus Iohannis a promulgat o lege prin care Guvernul poate emite ordonanțe pe durata vacanței parlamentare
Dan Șucu, patronul Mobexpert și al Rapidului, a turnat la Securitate în timpul regimului comunist. Notele informative au fost publicate de CNSAS
Dan Șucu, patronul Mobexpert și al Rapidului, a turnat la Securitate în timpul regimului comunist. ...
Afi Palace Cotroceni: Singurul mall din București deschis de Crăciun, cu program special pentru sărbători!
Afi Palace Cotroceni: Singurul mall din București deschis de Crăciun, cu program special pentru sărbători!