Printre primele scoli de publicitate lansate in Romania se numara The Alternative School for Creative Thinking. Institutia si-a deschis portile in 2005, sub umbrela Cannes Academy, asociatie educationala patronata de organizatorii festivalului de la Cannes.
Platforma de educatie acopera toate disciplinele comunicarii si se adreseaza tinerilor pana in 30 de ani cu module sustinute de profesionisti in comunicare din agentii de publicitate sau PR ca Grey Romania, Rogalski-Grigoriu, The Practice, Graffiti, Publicis sau Migdale Amare.
In ultimii 5 ani, scoala a pregatit peste 100 de tineri, care au avut acces la competitii precum Cannes Lions sau Eurobest.
Alternative School for Creative Thinking este un proiect fondat de Teodora Migdalovici, consultant in comunicare, dupa 7 ani de experienta academica in cadrul SNSPA (Scoala Nationala de Studii Politice si Administrative) si FJSC (Facultatea de Jurnalism din Bucuresti).
Migdalovici este si ambasadorul Cannes Lions in Romania.
Cursurile scolii si taxele de participare (300-500 euro) sunt structurate in functie de competitiile internationale pe care le preced – Cannes Lions, Eurobest sau Dubai Lynx,si dureaza, in medie 6 luni.
Printre sponsorii care au sprijinit de-a lungul timpului editiile Alternative School for Creative Thinking se numara companii ca Romtelecom, Impression Graphics sau Coca-Cola.
In 2007 s-a lansat oficial, la initiativa IAA (International Advertising Association), IAA School of Marketing & Communications, o scoala intensiva care se adreseaza profesionistilor din domeniul marketing si comunicare, cu module structurate pe diferite nivele de specializare: juniori, seniori si directori.
Taxele de participare se situeaza intre 1.500 si 3.600 euro, in functie de modulul ales.
Printre profesorii scolii IAA se numara marketeri ca Mihai Ghyka – directorul general Bergenbier Romania, Aneta Bogdan – managing partner si fondator Brandient, Sorin Psatta – directorul de creatie al Graffiti BBDO sau Mihail Vartosu, presedintele onorific IAA Romania si fondatorul Grey Romania.
In 2008 s-au deschis portile scolii de creatie ADC*RO, la initiativa agentiei Millenium Communications, cu sprijinul Uniunii Agentiilor de Publicitate din Romania (UAPR).
Scoala se adreseaza in primul rand juniorilor care vor sa lucreze in creatie. Cursurile dureaza 12 saptamani (octombrie-februarie), pregatind circa 60 de studenti anual, pentru o taxa de 500 euro per participant.
Cei 60 de studenti admisi sunt impartiti in 12 grupe si urmeaza 3 luni de pregatire, cu doua intalniri pe saptamana: un seminar si o sedinta de lucru cu agentia si tutorul.
Printre tutorii scolii se numara profesionisti din agentii ca McCann Erickson, Next Advertising, Gavrila&Asociatii sau Headvertising.
Tot in 2008 s-a lansat si Scoala de Media, la initiativa UAPR si Asociatia Romana pentru Masurarea Audientelor (ARMA).
Scoala are doua module principale, Basic Knowledge pentru incepatori si Towards Excellence, pentru specialisti cu experienta in domeniu.
Modulele acopera cursuri de marketing, cercetare de piata, structura si functionarea mass-media, strategie si media planning, administrarea conturilor de publicitate, prezentarea studiilor de audienta pe TV, radio, presa scrisa si Internet si a softurilor de utilizare a acestora, tehnici de negociere in afaceri. Costurile de scolarizare se ridica la circa 1600 euro.
Din 2010, publicitarii romani pot accede la si la echivalentul unui MBA in marketing, fara sa paraseasca Romania.
Programul Chartered Institute of Marketing este oferit si in Romania, incepand cu acest an, la initiativa companiei de training The ExP Group. Programul costa aproximativ 15.000 euro si implica 15 examane si lucrari de sinteza.
Cursurile sunt predate de profesionisti din Marea Britanie, cu peste 10 ani de experienta in marketing.