Pro TV ocupa prima pozitie in clasamentul gradului de credibilitate a stirilor TV, cu 22% dintre respondenti, urmat de Antena 1 (cu 21%), TVR 1 (cu 20%), Realitatea TV (cu 13%), Antena 3 (cu 7%), OTV (cu 5%), Prima TV (cu 3%) si TVR 2 (cu 1%).
3% dintre respondentii sondajului au indicat un alt post, iar 5% nu au stiut sau nu au raspuns.
In clasamentul obiectivitatii posturilor de televiziune, respondentii au indicat TVR 1, cu 13%, ca fiind cel mai obiectiv post TV, urmat de Pro TV (13%), Antena 1 (10%), Realitatea TV (9%), OTV (6%), Antena 3 (3%), B1 TV (3%), Prima TV (2%) si Kanal D (1%). 2% dintre respondenti au declarat ca niciun post nu li se pare cel mai obiectiv politic, 8% dintre respondenti au indicat un alt post, iar 30% nu au stiut sau nu au raspuns.
Antena 1 este privit ca fiind cel mai influentat politic post TV, cu 8% dintre raspunsurile obtinute de CURS, urmat de Pro TV (7%), TVR 1 (7%), Realitatea TV (7%), Antena 3 (6%), OTV (5%), B1 TV (1%), Prima TV (1%) si National TV (1%). 5% dintre respondenti au indicat un alt post, iar 52% nu au stiut sau nu au raspuns.
Potrivit datelor obtinute prin sondajul realizat de CURS in perioada 1-25 septembrie, stirile sunt cel mai urmarit tip de program TV de catre romani, urmate de filmele artistice si emisiunile sportive.
Sondajul „Influenta media asupra comportamentului electoral” a fost realizat de CURS, la comanda Consiliului National al Audiovizualului (CNA), si face parte din proiectul „Expertiza si profesionalism in audiovizual”, finantat prin programul Phare. Cercetarea a fost realizata pe un esantion probabilist de 2.000 de persoane cu varsta de peste 18 ani si are o eroare de +/- 2,2%. Datele au fost culese in perioada 1 – 25 septembrie.
Centrul de Sociologie Urbana si Regionala (CURS) este o companie privata de cercetari sociale si de marketing. Printre clientii CURS se numara agentii guvernamentale, organizatii non-guvernamentale si fundatii non-profit, agenti economici privati din tara si strainatate.